معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های استان بخش‌های کرونایی فعال است، گفت: دو نقاهتگاه با ظرفیت ۵۰ تخت در نظر گرفته‌ایم که چنانچه نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابتلا به کرونا در بین جوانان بیشتر شده است/ پیش‌بینی ۲ نقاهتگاه برای بیماران

سلامت نیوز:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های استان بخش‌های کرونایی فعال است، گفت: دو نقاهتگاه با ظرفیت ۵۰ تخت در نظر گرفته‌ایم که چنانچه نیاز باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «محمد نوذری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام درباره وضعیت این استان در پیک سوم کرونا گفت: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های استان بخش‌ بیماران کرونایی فعال است، البته ما دو نقاهتگاه نیز پیش‌بینی کرده‌‌ایم که چنانچه لازم شد، از این نقاهتگاه‌ها برای نگهداری و درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود.


وی ادامه داد: این دو نقاهتگاه هر کدام شامل ۵۰ تخت است که یکی از آنها در صورت نیاز برای نگهداری زنان و دیگری برای نگهداری از مردان مبتلا به بیماری کرونا استفاده خواهد شد. البته ما امیدواریم به این نقاهتگاه احتیاج نشود، اما این مکان را آماده کرده‌ایم تا چنانچه مشکلی پیش‌ آمد، از آن استفاده کنیم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام درباره آمار بیماران بستری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌‌های استان بستری هستند که نسبت به پیک‌های گذشته افزایش دو برابری داشته‌ایم. همچنین در این پیک تقریبا دو برابر گذشته آمار فوت‌شدگان بوده است.


نوذری با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا در بین جوانان بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته مردم پروتکل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردند و در این ایام از ۸۰ درصد استفاده از ماسک در ایلام به حدود ۵۰ درصد رسیده‌ایم. در همه جای دنیا راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است، چراکه هنوز دارو، درمان و واکسن مشخصی ندارد و مردم خودشان باید این موارد را رعایت کنند.


وی ادامه داد: در ستاد مقابله با استان مصوب کرده‌ایم که در تمام آرامستان‌ها از جمعیت جلوگیری کنند. مسیرهای آرامستان ها را نیز بسته‌ایم و تیم‌هایی متشکل از نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، دادستانی و علوم پزشکی تشکیل شده است تا نظارت‌ها بیشتر شود. متاسفانه مردم به این باور نرسیده‌اند که کرونا خطرناک است و بسیاری از افراد نسبت به کرونا ساده‌انگار هستند.


او درباره اینکه آیا با کمبود مواد ضدعفونی و حفاظت فردی مواجه هستند، تصریح کرد: خوشبختانه در تامین مواد ضدعفونی در استان با مشکل مواجه نیستیم و از نهادهایی مانند بنیاد برکت و خیریه‌ها به کمک آمده‌اند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha