تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند جلوی بیمارشدن های مکرر شما را بگیرد و با قوی کردن بدن‌تان اعتماد به نفس بالایی خواهید داشت تا بتوانید با استرس‌های زندگی مقابله کنید.

راهکارهای خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سلامت نیوز:تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند جلوی بیمارشدن های مکرر شما را بگیرد و با قوی کردن بدن‌تان اعتماد به نفس بالایی خواهید داشت تا بتوانید با استرس‌های زندگی مقابله کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیستم ایمنی از حیاتی‌ترین و مهمترین واکنش‌های بدن محسوب می‌شود و در شرایطی که کرونا شیوع گسترده ای پیدا کرده است باید به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن بود،  در همین زمینه راه‌کار‌هایی وجود دارد که بتوانیم به ساده ترین شکل ممکن سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس و باکتری‌ها تقویت کنیم ،‌روش‌هایی که می‌تواند با مصرف خوراکی و یا انجام فعالیت‌های خاص انجام شود.


دوش آب سرد
یکی از روش‌هایی که باید برای تقویت سیستم ایمنی انجام می شود به جای دوش آب گرم دوش آب سرد بگیرید. مطالعات نشان داده است افرادی که دوش آب سرد می‌گیرند نسبت به افرادی که دوش آب گرم می‌گیرند، شاهد افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون که با ویروس‌ها مقابله می کنند، بوده اند.


همچنین محققان در مطالعه دیگر متوجه شدند وقتی تمام بدنتان را در آب سرد قرار می دهید حتی برای مدت زمانی کوتاه، باعث سفت و سخت شدن بدنتان می شود که در نتیجه قرار گرفتن در معرض یک محرک طبیعی است و این عمل به نوبه خود باعث می شود که انعطاف پذیری تان نسبت به بیماری و استرس افزایش یابد.


خواص دمنوش رزماری
رزماری سرشار از ویتامین C است. این ویتامین در گل‌ها و برگ‌های آن وجود دارد. این گیاه معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است، اما مبتلایان به پرفشاری خون، صرع یا گاستریت (ورم معده) باید از استفاده آن خودداری کنند.


مواد لازم برای تهیه دمنوش رزماری
برگ خشک رزماری، یک قاشق غذاخوریآب جوش، یک لیوانروش تهیه دمنوش رزماری
برگ‌های رزماری را در آب داغ بریزید و به مدت ۵ دقیقه آن‌ها را بجوشانید سپس زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه بماند. دمنوش را صاف کنید و روزانه ۲ تا سه فنجان از آن بنوشید.


مراقبه یا مدیتیشن

  افکار مثبت به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش هورمون استرس کمک می کند. هنگامی که مراقبه می کنید منطقه ای از مغز که احساسات مثبت و هوشیاری را کنترل می کند برانگیخته می شود و این منطقه مرکزی متعلق به سیستم ایمنی است، اگر بتوانید استرس روانی را کاهش دهید به سیستم ایمنی بدن کمک کرده اید.  


مصرف سیر

اگر سیر بخورید می توانید توانایی خود را برای مقابله با بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش دهید. بر اساس مطالعات با مصرف عصاره سیر عملکرد سلول های T سلول‌های سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس ها بهبود می بخشید.


تا جایی که امکان دارد خوب بخوابید

به نظر می رسد خواب کافی راهی ساده برای حمایت از سیستم ایمنی شماست ولی گاهی اوقات سخت تر از چیزی است که فکرش را می کنید یا گاهی فکر می کنید خوابی کافی داشته اید ولی این طور نباشد.


مواد لازم برای تهیه نوشیدنی مرکباتی پاییزی
پرتقال، سه عددنارنگی، سه عددلیموترش، یک عددعسل، یک قاشق غذاخوری


روش تهیه نوشیدنی مرکباتی پاییزی
آب مرکبات را بگیرید سپس عسل را به مخلوط آب مرکبات اضافه و میل کنید.مواد لازم برای تهیه دمنوش زنجبیل و لیموترش
آب داغ ۲۵۰ میلی لیتر یک لیوانعسل ۲۵ گرم یک قاشق غذاخوریآب لیموترش، یک قاشق چایخوریزنجبیل آسیاب شده، نصف قاشق چای‌خوریدارچین، یک و نیم قاشق چای‌خوریروش تهیه دمنوش زنجبیل و لیموترش
زنجبیل و دارچین را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را هم بزنید؛ آب لیمو ترش و عسل را نیز اضافه کنید. اجازه دهید که به مدت ۵ دقیقه بماند، سپس این نوشیدنی را میل کنید.


روش جالب و فوق العاده موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ۱۰ ثانیه  
برای آنکه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید یک لگن پلاستیکی یا استیل در سایزی که پاهای شما داخل آن جای بگیرد انتخاب کنید.
۱۰ الی ۱۵ عدد یخ قالبی ریز داخلی آن بریزید
یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید، حالا نوبت آن است که پاهیتان را داخل ظرف قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha