سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۴۴ میلیون نفر نزدیک شده است، گفت: در هفته گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل، دارای روند رو به رشد بوده است.

صعود کرونا در تمام استان‌ها / فوت ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۴۴ میلیون نفر نزدیک شده است، گفت: در هفته گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل، دارای روند رو به رشد بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان رو به شتاب است و ما در مرحله حساس بیماری به ویژه در نیم کره شمالی زمین قرار داریم. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۴۴ میلیون نفر نزدیک شده و بیش از یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر در دنیا، جان‌شان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.


وی افزود: در حال حاضر نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه تقریبا در تمامی استان‌های کشور صعودی است و به دنبال این روند افزایشی، متاسفانه شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشور هستیم.


لاری ادامه داد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل، دارای روند رو به رشد بوده است. به طوری که متوسط بروز موارد مثبت بستری، حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز موارد فوتی حدود ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۵۷.۷ درصد گزارش شده است که بسیار پایین است و لزوم عمل به توصیه‌های بهداشتی در این شرایط سخت و نفس‌گیر همه‌گیری بیماری در کشور امری لازم و ضروری است.


لاری تاکید کرد: ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت وفاق و همدلی ملی هستیم. تلاش و همکاری همه جانبه و جدی تر کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی کشور با مجموعه وزارت بهداشت در این ایام بسیار مهم بوده و امیدواریم با افزایش و تقویت عزم و اراده مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد توقف شیوع گسترده و انتقال بیماری در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha