تعرفه‌های تمام مشاغل پزشكی در حالی از سوی وزارت بهداشت مشخص شده كه هنوز تعرفه‌ یا حق فنی داروسازان برای سال جاری تعیین نشده كه این مسئله كم ‌لطفی وزارت بهداشت را نشان می‌دهد.

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان گفت: به دنبال حذف حق فنی داروسازان، 70 درصد داروخانه‌ها در مناطق محروم توجیه اقتصادی نخواهند داشت.

مجتبی خلیقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تعرفه‌های تمام مشاغل پزشكی در حالی از سوی وزارت بهداشت مشخص شده كه هنوز تعرفه‌ یا حق فنی داروسازان برای سال جاری تعیین نشده كه این مسئله كم ‌لطفی وزارت بهداشت را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعرفه پزشكان، دندانپزشكان، رادیولوژی و پزشكان متخصص مشخص شده كه داروسازان به عمد از قلم افتاده است.
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان بیان كرد: تعیین نكردن تعرفه یا حق فنی داروسازان در سال جاری انعكاس ناخوشایندی در جامعه داروسازان داشته و سبب دلسردی دانشجویان داروساز شده است.
وی برداشتن حق فنی داروسازان را همچون برداشتن ویزیت پزشكان دانست و تصریح كرد: حق فنی داروسازان از گذشته وجود داشته كه با یك دوره وقفه كوتاه مدت و با پیچیده‌تر و تخصصی شدن علم به حق فنی داروساز تغییر نام یافت.
خلیقی‌نژاد با بیان اینكه حق فنی داروسازان نزدیك به 16 سال است كه وجود دارد، ادامه داد: با وجودی كه قانون حق فنی داروسازان هنوز هم وجود دارد اما افزایش قیمت این تعرفه‌ها به دست فراموشی سپرده شده است.
وی با اشاره به اینكه طبق قانون بیمه همگانی، كار داروساز تشخیص درمانی نیست، افزود: دیوان عدالت اداری كشور با استناد به یك ماده قانونی اعلام كرد كه نسخه نویسی كار داروسازان نیست و طبق این قانون داروسازان حق تشخیص درمانی طبق نسخه را ندارند كه بر این مبنا تعرفه داروسازان را زیر سؤال برد.
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان اصفهان با بیان اینكه دیوان عدالت اداری در سال 88 حق فنی داروخانه‌ها را غیر ضروری عنوان كرد، تاكید كرد: این دیوان با اخطار به وزارت بهداشت، بی‌توجهی این وزارتخانه را تخطی از قانون دانست كه همین مسئله سبب تكاپوی وزیر بهداشت شد.
وی با اشاره به اینكه دیوان عدالت اداری بدون مشورت با اهل فن، اقدام به حذف حق فنی داروسازان كرد، گفت: در سال گذشته اختلافی بین قوه قضائیه و داروسازان بر سر حذف حق فنی داروسازان صورت گرفت كه با درایت رئیس دیوان عدالت اداری این بحث و جدل ختم به خیر شد.
خلیقی‌نژاد گفت: مجلس در این رابطه كه حق فنی داروسازان به قوت خود باقی بماند یا خیر تصمیم می‌گیرد كه به دلیل كاغذبازی و بروكراسی‌ها هنوز تكلیف این موضوع مشخص نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha