سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت:مس به عنوان یك عنصر لازم برای بدن دارای فواید گوناگونی است و در تسهیل ورود آهن به پلاسمای خون تاثیر می‌گذارد.
دكتر مسعود كیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مس یك عنصر بوده كه ضرورت و فواید آن برای بدن ثابت شده است.
وی به فواید و كاربردهای مس در بدن اشاره كرد و گفت: مس بخشی از آنزیم‌ها بوده كه در تسهیل ورود آهن به پلاسمای خون تاثیر دارد.

*مس برای ساخته شدن بافت كلاژن لازم است

كیمیاگر در ادامه افزود: مس برای ساخته شدن بافت كلاژن لازم است. این در حالیست كه بافت كلاژن یك بافت پیوندی بوده كه حالت استحكام و كشش مناسب به پوست میدهد.

*مس در سوخت و ساز بدن نقش دارد

كیمیا گر در ادامه تصیح كرد: مس در سوخت و ساز بدن نقش داشته كه باعث ایجاد انرژی در بدن می‌شود.
كیمیاگر افزود: مس در جلوگیری از اكسیده شدن مواد مضر در بدن نقش داشته و بعنوان یك آنتی اكسیدان است كه از تخریب بافتها جلوگیری می‌كند.
كیمیاگر در ادامه به منابع مس اشاره كرد و گفت: مس بیشتر در جگر، لوبیا چشم بلبلی و‌ تخم آفتابگردان وجود دارد و نیز مغزها مثل گردو،‌ بادام ،‌پسته ،‌قندق،‌حبوبات و گوشت طیور دارای مس هستند.


*كمبود مس كاهش جذب آهن و تغییر رنگ پوست و مو را به دنبال دارد

كیمیاگر در ادامه به اثرات كمبود مس در بدن اشاره كرد و گفت: كمبود مس باعث كاهش جذب آهن در بدن شده كه این امر زمینه را برای كم خونی در افراد ایجاد می‌كند.
وی با بیان اینكه كمبود مس باعث می‌شود كه استخوانها به خوبی تشكیل و آهكی نشوند افزود: كمبود مس همچنین باعث تغییر رنگ پوست و مو شده و نیز قوام و كشش پوست از بین می‌رود.
این متخصص به مقادیر لازم و روزانه وجود مس در بدن اشاره كرد و گفت: مقادیر روزانه مس برای بزرگسالان و كودكان متفاوت بوده كه حدود 5/1 تا 3 میلی گرم مس در روز برای بزرگسالان و حدود5/0 تا 1 میلی گرم در روز برای كودكان كافی و لازم است.
كیمیاگر خاطرنشان كرد: افزایش بیش از اندازه مس در بدن باعث مسمومیت می‌شود پس به دلیل فواید مس در بدن اندازه و میزان مناسب آن لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha