چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 302167

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پنی سیلین یک آنتی بیوتیک ضد باکتریایی است، گفت: استفاده از این دارو هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد.

"پنی‌سیلین" در درمان کرونا موثر است؟

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پنی سیلین یک آنتی بیوتیک ضد باکتریایی است، گفت: استفاده از این دارو هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات بسیار درمان خودسرانه کرونا، گفت: افراد باید با مشاهده علائم مشابه کرونا حتما به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی اجتناب کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به محض مشاهده علائم مشابه کرونا اقدام به مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک‌ها و به ویژه پنی سیلین می کنند، این درحالی است این نوع آنتی بیوتیک تاثیری در درمان بیماری کرونا که یک بیماری ویروسی است، ندارد.

محمدی تصریح کرد: آنتی بیوتیک ها به دو دسته ضدویروسی و ضدباکتریایی تقسیم بندی می شوند و در درمان بیماری کرونا و آنفلوآنزا که بیماری ای ویروسی هستند، آنتی بیوتیک های ضد باکتریایی مانند پنی سیلین کاربردی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به استفاده خودسرانه از آمپول دگزامتازون هم هشدار داد و افزود: برخی افراد هم با مشاهده علائم مشابه کرونا، اقدام به تزریق این نوع دارو می کنند و این درحالی است که دگزامتازون با تضعیف سیستم ایمنی بدن تنها به قوی‌تر شدن کرونا و شدت علائم آن کمک می‌کند.

محمدی تصریح کرد: تزریق این دارو برای بیماران کرونایی با شرایط خاص و در صورت درگیری ریوی، آن هم با تشخیص و تجویز پزشک صورت می گیرد و استفاده از این دارو برای سایر بیماران سرپایی کرونا می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: افراد باید بدانند با توجه به ناشناخته بودن بیماری کرونا و از طرفی خطرناک بودن این بیماری، باید به طور جد از هرگونه خوددرمانی اجتناب کرده و با مشاهده علائم بیماری حتما به پزشک مراجعه کرده و وضعیت جسمانی خود را بررسی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha