چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 302168

بچه‌دار شدن یک تصمیم دو نفره بین شما و همسرتان است؛ اما فکر می‌کنید چه زمانی بهترین موقع، برای صحبت با او درباره بچه‌دار شدن است؟

بهترین زمان برای بچه‌دار شدن چه موقع است؟

سلامت نیوز: بچه‌دار شدن یک تصمیم دو نفره بین شما و همسرتان است؛ اما فکر می‌کنید چه زمانی بهترین موقع، برای صحبت با او درباره بچه‌دار شدن است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، دو نفر برای شروع زندگی مشترک، نیاز دارند که مدتی را برای گفت و گو درباره موضوعاتی بگذارند که اغلب آن صحبت‌ها احساسی و هیجانی هستند. بعد از اینکه یکدیگر را نسبتاً شناختید و ازدواج کردید نباید گفت و گوها را متوقف کنید؛ بلکه باید درباره موضوعات عمیق‌تری صحبت کنید. این صحبت‌ها ناخودآگاه به سمت برنامه‌ریزی برای آینده نیز می‌رود. بحث «اگر بچه‌دار شدیم» و «چه زمانی بچه‌دار شویم» یکی از مهم ترین صحبت‌هایی است یک زوج با یکدیگر خواهند داشت. نتیجه در این‌باره، که آیا دوست دارید «سال آینده بچه‌دار شوید» یا اینکه «اصلا به بچه‌دار شدن فکر نکنید»، همه و همه، جزو برنامه‌ریزی‌های جدی زندگی هستند که به شما و همسرتان بستگی دارد. کارشناسان در این‌باره توصیه می‌کنند: «هر چه زودتر شروع به بحث در مورد بچه‌دار شدن کنید».

اگر این موضوع برای شما مهم است پس به هر چه زودتر آن را مطرح کنید و برای آن برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. توجه کنید که این تصمیم، ارتباط مستقیمی با شرایط مالی خانواده (دخل و خرج) دارد. در ابتدا بهتر است یک نقشه بلند مدت برای آینده خانوادگی خود بکشید. دقت کنید که انتظار طولانی مدت برای بچه‌دار شدن می‌تواند در زمان حال شما اثر منفی داشته باشد. به نوعی احساس کامل نبودن را به شما می‌دهد و لذت از زمان حال از بین می‌رود.پس خیلی صادقانه در این‌باره با همسرخود صحبت کنید. سیندر کوتر، پزشک خانواده، می‌گوید: «انتظار نداشته باشید که تنها با یک بار گفت و گو به نتیجه برسید، این تصمیم مهمی برای هر زوجی است که باید بارها به گفت و گو بپردازید و همه جوانب را بسنجند. در این گفت و گوها، استفاده از کلمه «من» ممنوع است. برای مثال نباید بگویید: «من عاشق بچه هستم» بگویید: «به نظرم ما، مادر و پدر فوق‌العاده‌ای می‌شویم».

منبع: بست لایف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha