سلامت نیوز :مسوول دبیرخانه ستاد كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: برای كنترل دخانیات و اجرای قوانین ممنوعیت استعمال دخانیات در كشور باید فرهنگ سازی شود و خانواده ها، خودشان باید در این زمینه، پیشگام شوند.
 
خدیجه محصلی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای كنترل هرچه بهتر استعمال دخانیات هم باید از نظر قانونی، برنامه هایی برای عاری شدن اماكن عمومی از استعمال دخانیات اجرا شود و هم خانواده ها باید در این زمینه مشاركتی فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در اماكن عمومی به تمام ارگان های دولتی ابلاغ شده است و خانواده ها باید رعایت ممنوعیت استعمال دخانیات در اماكن عمومی را از صاحبان این اماكن بخواهند.
مسوول دبیرخانه ستاد كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، خانواده ها ضمن آشنایی با مضرات دخانیات باید از استعمال آن پرهیز كنند و برای ترك دخانیات سایر اعضای خانواده نیز اقدام كنند.
به گفته محصلی، اگر مردم به طور دقیق از مضرات دخانیات اعم از سیگار و قلیان آگاه باشند، تقاضا برای استعمال دخانیات كاهش خواهد یافت.
وی تاكید كرد، اكنون طرح و برنامه آموزشی در زمینه اطلاع رسانی به خانواده و فرهنگ سازی ممنوعیت استعمال دخانیات در دست اجرا است تا زمینه های آشنایی خانواده ها با مضرات دخانیات از جمله قلیان، فراهم شود.
محصلی یادآور شد، استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و گرفتگی عروق و بروز حمله قلبی و سكته در افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha