سلامت نیوز :متخصص تغذیه به هموطنان توصیه كرد، در فصل گرما برای پیشگیری از افزایش سطح كلسترول خون، میوه های تابستانی فراوان مصرف كنند.
 
مرضیه ذوالفقاری  در گفت و گو با ایرنا افزود: توت فرنگی یكی از میوه هایی است كه به دلیل دارا بودن ویتامین C و آنتی اكسیدان ها، سطح كلسترول خون را متعادل می كند.
وی با بیان اینكه، میوه گیلاس علاوه بر داشتن ویتامین C، تاثیر فراوانی در پیشگیری از كلسترول خون بالا دارد، اظهار داشت: گیلاس اسید اوریك بدن را كاهش می دهد و به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم، سبب افزایش فعالیت های مغزی انسان می شود.
این متخصص تغذیه گفت: میوه هلو نیز دارای آهن، ویتامین E و C است كه مصرف آن علاوه بر تنظیم سطح كلسترول خون، پوست را نیز پاكسازی می كند.
ذوالفقاری گفت: زردآلود نیز دارای مقادیر زیادی بتاكاروتن است و این ماده در بدن به ویتامینA تبدیل می شود كه برای حفظ سطح كلسترول خون، تقویت بینایی و بهبود عملكرد سیستم ایمنی بدن موثر است.
وی افزود: سیب نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اكسیدان و فیبر است كه به بدن كمك می كند تا كلسترول بد كاهش یافته و به افزایش كلسترول خوب كمك كند.
ذوالفقاری به هموطنان توصیه كرد، به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در برابر گرما، بیماری های مختلفی در افراد با افزایش سطح كلسترول خون بروز می كند كه با خوردن روزانه میوه های یاد شده می توان از شیوع آن پیشگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha