دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 30221
سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت و مدیركل دفتر وزارتی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر مسكوت ماندن طرح پزشك خانواده گفت: طرح این موضوع دروغ شاخداری است كه نباید به آنها توجه كرد.
 دكتر حسن آقاجانی در حاشیه برنامه روز جهانی جمعیت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای گسترش برنامه پزشك خانواده به كل كشور، گفت: برنامه پزشك خانواده شهری در سه استان كشور پایلوت شده است و اكنون معاونت بهداشتی با عزم جدی اقداماتی را برای گسترش این طرح در نظر گرفته است. البته همكاری سایر بخش‌ها در این زمینه لازم است.

وی افزود: گسترش این طرح از شهرهای كوچك آغاز و به شهرهای بزرگ ادامه می‌یابد. برای امسال نیز 14 میلیون نفر از جمعیت كشور تحت پوشش طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار می‌گیرند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین با بیان این كه میزان افرادی كه باید در زمینه سلامت خدمت رسانی ‌شوند، بستگی به گستره جغرافیایی جمعیت كشور دارد، گفت: در كشور ما در اوایل انقلاب و در روستاها به طور بی‌رویه تولید مثل صورت گرفت این امر باعث شد در حال حاضر بخش زیادی از جوانان كشور با مسئله ازدواج، مسكن و اشتغال روبرو باشند.

وی افزود: در حال حاضر مواردی مانند سن مناسب بارداری، نحوه بارداری سالم، فاصله میان بارداری‌ها و ... مطرح است. در زمینه مراقبت‌های سلامت در سنین مختلف كارهای مختلفی صورت گرفته كه شاخص‌های سلامتی مانند كاهش مرگ و میر مادران و كودكان و همچنین افزایش امید به زندگی را به دنبال داشته است.

دكتر آقاجانی در پایان گفت: در حال حاضر كشور در حالت گذار به سر می‌برد و به سمت میانسالی پیش می‌رود. به این ترتیب در حال حاضر بیشترین بخش جمعیت كشور میان سنین 30 تا 60 سال هستند. براین اساس در دو دهه آینده جمعیت كهنسال كشور رو به افزایش می‌رود. به این ترتیب باید برنامه‌های سلامت در این سن گسترش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha