سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 30230
سلامت نیوز : یك فوق تخصص بیماری‌های عفونی با هشدار نسبت به گزش حشره «دراكولا» كه اغلب در مناطق شمالی مشاهده می‌شوند، گفت: این زخم‌ها با تورم، خون مردگی و قرمزی همراه هستند بنابراین در صورت گزیدگی باید به پزشك مراجعه كرد.

دكتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افردی كه به شمال كشور و مناطق ساحلی سفر می‌كنند ممكن است مواجه با گزش حشره‌ای به نام «دراكولا» شوند كه باعث ابتلا افراد به حساسیت‌، عفونت‌های ثانویه و ایجاد زخم در اندام‌ها و تنه آنها ‌شود. در این شرایط لازم است مسافران به پزشك مراجعه كنند.

وی درباره گزش حشرات در تابستان اظهار كرد: گزش حشرات در فصل تابستان به ویژه هنگام مسافرت و اقامت در مناطق روستایی اجتناب‌ناپذیر است. قرمزی، تورم و درد در محل گزش از جمله علائم آن است كه می‌توان با استفاده از كمپرس سرد اثرات این نوع گزش‌ها را التیام بخشید البته اگر افراد علاوه بر این علائم دچار عفونت‌های ثانویه شوند باید به پزشك مراجعه كنند و در صورت نیاز زیر نظر او به مصرف آنتی‌بیوتیك بپردازند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه برخی از پشه‌ها عامل ابتلا به برخی از بیماری‌ها هستند، اظهار كرد: پشه آنوفل باعث ابتلا به بیماری مالاریا می‌شود. مالاریا یكی از بیماری‌های شناخته شده در جهان است كه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و كرمان به عنوان استان‌های پرخطر دیده می‌شود.

وی افزود: پشه آئدس عامل ایجاد تب دانگ است. این بیماری قبلا در كشور وجود نداشت ولی در سال‌های اخیر به علت مسافرت ایرانیان به كشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند و مالزی، مواردی از ابتلا به این بیماری در ایران نیز دیده شده است.

مردانی در پایان گفت: افراد پس از گزش آنوفل و آئدس دچار علائمی مانند عوارض آلرژی و عفونت‌های ثانویه می‌شوند و لازم است كه برای درمان به پزشك مراجعه كنند تا پزشكان متناسب با بیماری‌های آنان داروهای خاص مالاریا و تب‌ دانگ را برایشان تجویز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha