چربی های اشباع یکی از موضوعات مورد بحث در جهان است. ده ها سال است که بیشتر آمریکایی ها رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و بدون کربوهیدرات را به عنوان یک داروی سلامتی انتخاب کرده اند. اما آمریکایی ها به رغم توصیه های مداوم برای کاهش مصرف چربی، به اندازه قبل چربی های اشباع شده می خورند.

چربی‌های اشباع را در برنامه غذایی بگنجانیم یا نه؟

سلامت نیوز: چربی های اشباع یکی از موضوعات مورد بحث در جهان است. ده ها سال است که بیشتر آمریکایی ها رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و بدون کربوهیدرات را به عنوان یک داروی سلامتی انتخاب کرده اند. اما آمریکایی ها به رغم توصیه های مداوم برای کاهش مصرف چربی، به اندازه قبل چربی های اشباع شده می خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با این وجود، در حالی که میزان چاقی در حال افزایش است، میزان بیماری های قلبی عروقی به طور پیوسته کاهش یافته است.

بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا چربی اشباع به همان اندازه ای که به ما گفته شده بد است و اینکه آیا روغن نباتی واقعاً سلامت ما را بهبود می بخشد؟

 یکی از موضوعات مربوط به رژیم های آمریکایی با گذشت زمان این است که، با تبدیل رژیم کم چربی به رژیم غذایی محبوب، تولیدکنندگان مواد غذایی چربی های اشباع شده را با کربوهیدرات های تصفیه شده (مانند شکر) یا چربی های ترانس جایگزین کردند تا بسیار خوش طعم باشند.

در حالی که از آن زمان چربی های ترانس در ایالات متحده ممنوع شده است، کربوهیدرات های فرآوری شده همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی عمل می کنند و این به ضرر سلامتی ما است.

بین خرید چربی اشباع شده برای روغنهای گیاهی و رعایت رژیم غذایی تفاوت زیادی وجود دارد. تغییر چربی ها هیچ تغییری در تغییر کربوهیدراتها ایجاد نمی کند – و اگر کربوهیدرات هایی را که به شدت پردازش شده اند را مصرف کنیم، از نظر سلامتی پیش نمی رویم.

از آنجا که درک ما از تغذیه با گذشت زمان گسترش یافته است، مشخص شد که می توان جایی برای غذاهای پرچرب، غنی از مواد مغذی مانند گوشت و لبنیات در رژیم غذایی به میزان متوسط قرار داد که این مواد ممکن است به گزینه های بیش از حد پردازش شده ترجیح داده شوند.

بخشی از کاهش حملات قلبی و بیماری های مشابه می تواند به عواملی مربوط شود که هیچ ارتباطی با چربی رژیم غذایی ندارند. در نتیجه، سردرگمی و اختلاف نظر در مورد چربی اشباع ممکن است به دلیل متغیرهای گیج کننده دیگر باشد.

به عنوان مثال، از سال ۱۹۸۰ که چربی اشباع برای اولین بار دشمن عمومی شماره یک شد، میزان سیگار کشیدن به میزان قابل توجهی کاهش یافت و افراد بیشتری گزارش می دهند که روزانه ورزش می کنند. در عین حال، پیشرفت های پزشکی کنترل بیماری های مزمن را از جمله با استفاده از استاتین ها، داروها به راحتی امکان پذیر کرده است

همه اینها می تواند به تبیین اختلاف در چرایی مصرف چربی کمک کند، اما حوادث قلبی عروقی هنوز در حال کاهش است.

حتی از نظر رژیم غذایی، چربی فقط یک عنصر مغذی است که در متن بسیار ظریف تر از عادات غذایی کلی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است روی غذاهای کامل تمرکز کنیم، وسواس در مورد چربی را انجام ندهیم.

بهتر است همیشه از یک رژیم غذایی گیاهی کامل استفاده کنیم. این نوع رژیم غذایی است که مستقیماً با طول عمر سالم مرتبط است.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha