سلامت نیوز : سرپرست وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: موافق بازگشت بیمه ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیستیم.
 
به گزارش ایرنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه جشنواره اشتغال و كارآفرینی سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود: به نظر من دستگاه یا مجموعه بهره بردار خدمت با دستگاه ارایه كننده خدمت، نمی تواند یكی باشد.
وی ادامه داد: بیمه ها خریدار خدمت مراكز بهداشتی و درمانی هستند و ادغام آنان در مراكزی كه خدمات را ارایه می دهند، ممكن است باعث افت كیفیت شود.

**مطالبات بیمه ها به وزارت بهداشت رقم ناچیزی است
سرپرست وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: بر اساس گزارش هایی كه از مسوولان دریافت كردیم، بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی رقم زیادی نیست ولی بیمه ها تلاش می كنند فاصله پرداخت های خود را به وزارت بهداشت نسبت به گذشته كاهش دهند.
شیخ الاسلامی افزود: بیمه ها توفیقات خوبی در سال جاری نسبت به پرداخت مطالبات وزارت بهداشت داشته اند و پرداخت هزینه های بهداشتی به طور طبیعی و متعارف، حدود دو تا سه ماه زمان می برد كه این فاصله زمانی قابل قبول است و جزو دیركرد محسوب نمی شود.
وی ادامه داد: كل سهم هزینه هایی كه بیمه ها به مراكز بهداشتی پرداخت می كنند در مقابل كل هزینه های بهداشت و درمان كشور آنقدر زیاد نیست كه باعث ركود خدمت در انجام فعالیت های آن ها شود.
شیخ الاسلامی در خصوص ادغام وزارت كار و امور اجتماعی و وزارت رفاه، تامین اجتماعی و تعاون افزود: كمیته هایی در این خصوص تشكیل شده است. در انجام فعالیت هایی كه در این سه وزارتخانه نزدیك و موازی هم باشد، تجدید نظر خواهیم كرد و یك دستگاه عهده دار آن خواهد شد.
وی با بیان اینكه فعالیت های اضافی این وزارتخانه ها حذف خواهد شد، گفت: فعالیت هایی كه قابل واگذاری به بخش خصوصی و مردمی است، بازنگری خواهد شد.
شیخ الاسلامی به خدمات سازمان بهزیستی اشاره كرد و افزود: خدماتی كه سازمان بهزیستی ارایه می دهد شاید كمتر از 10 درصد هم پوشانی داشته باشد و نزدیك به 90 درصد فعالیت های آن حمایتی است.
وی تاكید كرد، فعالیت سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باهم متفاوت است و دلیلی وجود ندارد كه سازمان بهزیستی زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha