سلامت نیوز : وزارت بهداشت اعلام كرد: هنگام شناكرن آب استخر را قورت ندهید زیرا آب محل رشد میكروبها و بیماریهای مختلف است.

حمید رضا فلاح نژاد، رئیس هیئت پزشكی ورزشی استان یزد از مردم خواست تا هنگام شنا كردن آب استخر را قورت ندهند.

فلاح نژاد افزود: بسیار روشن است كه آب، یك محیط عالی برای انتقال و رشد موجودات ذره بینی بیماری زایی است كه عامل بیماری‌هایی از قبیل تب تیفوئیدآ، اسهال آمیبی و باسیلی، هپاتیت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم است. این قبیل موجودات میكروسكوپی، محیط‌های گرم و مرطوب همراه با غذای كافی را ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به این مطلب كه عوامل عفونت‌ها در استخری با مراقبت ضعیف ممكن است وجود داشته باشد، افزود: عفونت‌های ویروسی و قارچی، مثل عارضه خارش پای شناگران كه یك بیماری قارچی پوست است یكی از این عفونتها است.

وی افزود: عفونت چشم، گوش، گلو و بینی،عفونت‌های بخش فوقانی تنفس، عفونت‌های روده‌ای از دیگر عفونت‌ها است.

فلاح نژاد درباره آنچه شناگران در استخر باید به آن توجه كنند توصیه كرد: قبل از ورود به استخر بدن خود را با یك شوینده مناسب شست و شو دهید و قبل از ورود به استخر پای خود را در داخل حوضچه كلر قرار دهید.

این كارشناس پزشكی ورزشی به همه كسانی كه به استخر می روند توصیه كرد: پیش از ورود به استخر مثانه خود را تخلیه كنند، همچنین از تف كردن، مزه مزه كردن آب، شستن و خارج كردن ترشحات بینی خودداری كنند.

فلاح نژاد گفت:هنگام شنا كردن خلط گلوی خود را به آب استخر وارد نكنید و همچنین سعی كنید آب استخر را قورت ندهید.ترجیحاً هنگام ابتلاء به بیماری توأم با خلط عفونی، به استخر نروید.

وی با تاكید براین مطلب كه بعد از استخر نیز افراد حتماً باید بدن خود را شست و شو دهند، گفت: اگر بیماری پوستی از قبیل بیماریهای قارچی قابل سرایت دارید به هیچ عنوان به استخر عمومی مراجعه نكنید.

وی همچنین با اشاره به ایمنی شناگران گفت: خودداری از دویدن در محیط استخر، شنا كردن در عمق متناسب با توانایی شنا كردن و اجتناب از بازی و شوخی های خطرناك می‌تواند ایمنی نسبی افراد را تأمین كند و استفاده از وسایل مورد نیاز برای شنا از قبیل عینك، گوشی و دماغی را فراموش نكنید.

وی افزود: در صورت خستگی و گرفتگی عضلانی شدید از شنا كردن در قسمتهای عمیق خودداری كنید. و همچنین از شنا كردن در دریا هنگامی كه شرایط طوفانی است پرهیز كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha