چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 302490

دکتر مینو محرز ضمن رد اظهاراتی ضد واکسن که در یک فایل صوتی به او منتسب شده، خطاب به مردم گفت: مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم. اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد.

محرز: مراقب باشید دچار اینفودمی نشوید

سلامت نیوز:دکتر مینو محرز ضمن رد اظهاراتی ضد واکسن که در یک فایل صوتی به او منتسب شده، خطاب به مردم گفت: مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم. اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد.


به گزارش سلامت نیوز دکتر مینو محرز در گفت و گو با ایسنا، ضمن تکذیب فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی که به او منتسب شده بود و اظهاراتی ضد تزریق واکسن در آن مطرح شده بود، گفت: از ابتدایی که کووید_۱۹، اپیدمی شد، زمانی که با مردم صحبت می کردم، اعلام می کردم که مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم. اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد.


وی با بیان اینکه متاسفانه دنیا به این اینفودمی دچار شده است که بسیار بدتر از بیماری کووید_۱۹ است، افزود: از طرفی یک عده افرادی هم هستند که ضد واکسن هستند، یکسری اخبار و اطلاعات و افکار مالیخولیایی را از قول من و با صدایی که صدای من نیست، پخش کردند و عکس مرا هم روی آن قرار دادند و اعلام کردند که واکسن نزنید و ... .


محرز ادامه داد: متاسفانه این اطلاعات غلط را منتشر کردند و مردم دست به دست آن را می بینند و فکر می کنند که از آنجایی که من آن ها را بیان کردم، درست است. در حالی که اصلا این صدا متعلق به من نیست.


وی تاکید کرد: من متخصص بیماری های عفونی هستم و در بیماری ها پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است. ما سعی می کنیم پیشگیری کنیم تا به درمان احتیاج نباشد. به همین دلیل دائما از استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها برای پیشگیری از کرونا صحبت می کنیم.


محرز اظهار کرد: حال وقتی یک واکسن موثر برای یک بیماری عفونی وجود داشته باشد که خوشبختانه برای بسیاری از بیماری های عفونی وجود دارد، چطور ممکن است که من منکر آن شوم؟. بسیاری از بیماری های عفونی مانند آبله و... به دلیل وجود واکسن در دنیا ریشه کن شده است. اگر واکسن نبود که تمام مردم دنیا به دلیل بیماری های عفونی از بین رفته بودند.


وی تاکید کرد: بنابراین مردم به هیچ وجه چنین صحبت هایی را قبول نکنند. من اگر بخواهم مساله ای را بیان کنم، یا از طریق رسانه های رسمی، خبرگزاری ها و روزنامه ها یا از طریق رادیو و... و یا در صفحه اینستاگرام خودم مطرح خواهم کرد. اگر در جای دیگری صحبتی از قول من دیدید، به هیچ وجه قبول نکنید.
محرز گفت: تاکید می کنم که واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را مردم حتما استفاده کنند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha