چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 302516

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بروز کهیر و ضایعات پوستی نیز به علایم و عوارض کرونا اضافه شده و برای مبتلایان کورتن و داروهای ضد حساسیت با دستور پزشک تجویز می‌شود.

کرونا کهیر ایجاد می‌کند

سلامت نیوز:عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بروز کهیر و ضایعات پوستی نیز به علایم و عوارض کرونا اضافه شده و برای مبتلایان کورتن و داروهای ضد حساسیت با دستور پزشک تجویز می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مسعود مردانی افزود: افرادی که با ایجاد کهیر و ضایعات پوستی دچار کرونا می شوند باید دو هفته در قرنطینه بمانند و کسانی که از این بیماران مراقبت می کنند باید همه اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی و غیره را رعایت کنند.


وی با بیان اینکه کرونا علایم متفاوتی را در مبتلایان ایجاد می کند، اظهار داشت: نشانه کهیر آن است که به صورت ناگهانی بر روی پوست ظاهر می‌شود و فرد را دچار خارش شدید می کند، محل ضایعات کهیر بطور مرتب دچار تغییر می شود به نحوی که  بیش از ۲۴ ساعت در محل قبلی خود باقی می مانند و در هر بخشی از پوست می توانند تظاهر پیدا کنند.


این متخصص بیماریهای عفونی، کهیر را از جمله مشکلات بسیار رایج پوستی دانست که در اثر  عفونت های ویروسی مانند کرونا ایجاد می شود و روی بر پوست اثر می‌گذارد.


مردانی تصریح کرد: کهیر ضایعات قرمز و صورتی رنگ همراه با خارش است که می تواند به صورت قرمزی یا توده های برجسته ظاهر شود و بعد از گذشت دو هفته رفع می شود. بروز کهیر در همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هر رده سنی وجود دارد.


به گفته وی، برخی ضایعات پوستی کرونا به دلیل وجود ویروس ظاهر نمی شوند، بلکه واکنشی هستند که سیستم ایمنی نسبت به ویروس نشان می دهد، در بسیاری از افراد، درگیری بیش از حد سیستم ایمنی بدن منجر به بروز واکنش ها و علایم پوستی می شود و افراد درگیر بیماری کرونا در گروه سنی سالمند  با علایم شدیدتری روبرو می شوند.


مردانی تاکید کرد: تاکنون ویروس کرونا چهره های متفاوتی را در مبتلایان از خود نشان داده و با علایم ضایعات پوستی، گوارشی، سکته های قلبی و مغزی، دردهای عضلانی و غیره در افراد بروز یافته و تنها راه مقابله پیشگیری و در صورت ابتلا درمان به موقع است.


در حال حاضر  شمار جانباختگان قطعی کرونا  به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و مجموع بیماران در کشور ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر است و  ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


 استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha