شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 302622

یکی از مشکلات اساسی در کنترل کووید-۱۹ دوره طولانی واگیری ویروس است. این دوره حتی در افراد ناقل بدون‌علامت نیز قابل‌توجه است. امکان سرایت این ویروس در دوره نهفتگی نیز امکان‌پذیر است و اتفاقا بسیاری از موارد انتقال زمانی است که بیمار از بیماری خود اطلاعی ندارد.

قرنطینه مبتلایان از قوی‌ترین ریسمان‌های نجات

سلامت نیوز: یکی از مشکلات اساسی در کنترل کووید-۱۹ دوره طولانی واگیری ویروس است. این دوره حتی در افراد ناقل بدون‌علامت نیز قابل‌توجه است. امکان سرایت این ویروس در دوره نهفتگی نیز امکان‌پذیر است و اتفاقا بسیاری از موارد انتقال زمانی است که بیمار از بیماری خود اطلاعی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،  درمانگران کووید-19 کار بسیار سختی در آموزش بیماران و توجیه ایشان از نظر لزوم قرنطینه دارند. بسیاری از مبتلایان حتی در فصول گرم، علائم خود را با سرماخوردگی مرتبط می‌دانند و به جداسازی خود از دیگران رضایت نمی‌دهند و برخی دیگر به علت خفیف‌بودن علائم و روند بیماری نیازی به ادامه قرنطینه حس نمی‌کنند. متاسفانه هرچه در باتلاق همه‌گیری کووید-19 فرومی‌رویم، میزان ابتلای خانوادگی بیشتر دیده می‌شود که نشان از کافی‌ نبودن هشدارها یا عدم پذیرش آنها در افراد جامعه دارد.

هنوز افراد بسیاری را در درمانگاه ویزیت می‌کنم که با وجود نگذشتن زمان کافی برای اطمینان از ناقل‌نبودن، اصرار بسیار زیادی به برگشت به زندگی طبیعی دارند که با کمال تاسف در میان آنها کادردرمان هم وجود دارند؛ البته عوامل اقتصادی و نبود امنیت شغلی که از عوارض اجتناب‌ناپذیر عالم‌گیرشدن بیماری‌ها در طول تاریخ است در این تمایل تاثیر به‌سزایی دارد. در کنار توصیه به استفاده از ماسک که قطعا از مهم‌ترین گام‌ها در شکست ویروس تاجدار است، حفظ فاصله‌اجتماعی از مهم‌ترین اصول کنترل بیماری است؛ یکی از دلایل اهمیت فاصله‌گذاری، اطلاع نداشتن افراد از ابتلای احتمالی است. 

به یاد داشته باشید حتی در صورتی که علامتی ندارید، حداقل تا هفت‌روز بعد از ابتلا به ویروس و اگر بیمار هستید حداقل تا دو هفته بعد از اولین علامت عفونت، منبع انتشار ویروس به عزیزانتان خواهید بود پس همانطور که به فکر سلامت خود هستید، مراقب اطرافیانتان هم باشید. در شرایط کنونی همه‌گیری کووید-19 هر کدام از ما می‌توانیم یک بمب ساعتی برای پخش ویروس باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha