هرکسی که به دنبال سلامتی خود است تمایل دارد روی دو چیز تمرکز کند: فعالیت های بدنی که انجام می دهند و غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنند.

آیا نوشیدن قهوه و چای سبز واقعا می توانند به بیماران دیابتی کمک کنند؟

سلامت نیوز: هرکسی که به دنبال سلامتی خود است تمایل دارد روی دو چیز تمرکز کند: فعالیت های بدنی که انجام می دهند و غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با این حال، برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند، نظارت بر آنچه می خورند و می نوشند یک کار ثابت است. و گرچه “همه چیز در حد متوسط” معمولاً نرمال است، اما معلوم می شود که به ویژه مقدار زیادی دو نوشیدنی می تواند خطر مرگ را در اثر این بیماری کاهش دهد.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که نوشیدن مقدار زیادی قهوه و چای سبز در هر روز با ۶۳ درصد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از آن در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دیابت نوع ۲ یکی از شایع ترین بیماری ها در آمریکا است که از هر ۱۰ بزرگسال بیش از ۱ نفر با آن زندگی می کند. در سطح جهانی این بیماری حدود ۴۲۲ میلیون نفر را درگیر می کند. و در حالی که دارو می تواند با موفقیت خطرات بیماری را کاهش دهد، هر رژیم دارویی ممکن است پرهزینه باشد و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد، بنابراین تغییر در سبک زندگی مفید، مانند بررسی آنچه می خورید و می نوشید، توصیه می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، مطالعات قبلی مزایای چای سبز را مورد بررسی قرار داده است، برخی نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و برخی دیگر نشان می دهد که به طور کلی می تواند کنترل گلوکز و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. با این حال، یک مطالعه جدید افرادی را که قبلاً به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اند بررسی کرده است تا ببیند چای سبز بر آنها تأثیر دارد یا نه.

دانشمندان بر روی ۴۹۲۳ بیمار با میانگین سنی ۶۶ سال و برای مدت بیش از پنج سال مطالعه کردند. با اجازه دادن به سایر متغیرها، محققان دریافتند کسانی که فقط چهار فنجان چای سبز در روز می نوشند ۴۰ درصد احتمال مرگ در دوره پیگیری مطالعه کمتر بود.

به طور مشابه، نشان داده شده است که قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد، اما به همین مناسبت، محققان افرادی را که قبلاً مبتلا به دیابت بودند، بررسی کردند. و این مطالعه نشان داد که نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز، مرگ و میر ناشی از تمام علل را تا ۴۱ درصد کاهش می دهد. نوشیدن هر روز مقدار زیادی قهوه می تواند کبد شما را نجات دهد.

نوشیدن هر دو نوشیدنی کافئین دار مزایای آن را به حداکثر می رساند. نویسندگان این مطالعه نوشتند: “ترکیب بیشتر چای سبز و مصرف قهوه به میزان قابل توجهی خطر مرگ و میر ناشی از همه علت ها را کاهش می دهد”. کسانی که چهار یا چند فنجان چای سبز و دو یا چند فنجان قهوه نوشیدند توانستند دیابت نوع ۲ را بهتر کنترل کنند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha