سلامت نیوز : عضو انجمن پروستودونتیست‌های ایران گفت: تزریق ماده بی حسی دندانپزشكی در بیماران حاد قلبی بدون مشورت با متخصص قلب ممكن است باعث مرگ بیمار شود.

مرتضی نشاندار در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: دندانپزشكان باید قبل از ارائه خدمات دندانپزشكی بر اساس قانون از وضعیت جسمی مراجعه كننده خود جویا شوند زیرا در صورت داشتن بیماری قلبی حاد فرد و تزریق ماده بی حسی دندانپزشكی كه با توجه به وضعیت بیماری قلبی صورت نپذیرفته باشد امكان مرگ وجود دارد و دندانپزشك به محض اطلاع از بیماری مراجعه كننده باید برای ارائه خدمات دندانپزشكی با پزشك قلب مشورت و برای چگونگی درمان دندانپزشكی مراجعه كننده اطلاعات لازم را كسب كند.

وی افزود: بسیاری از افراد هم كه برای خدمات دندانپزشكی مراجعه می‌كنند دارای استرس شدید هستند و مسلماً با تزریق ماده بی حسی در این افراد آنان به افت فشار یا وضعیت از حال رفتن مواجه می‌شوند كه می‌تواند برای آنان مشكلات قلبی نیز ایجاد كند.

عضو انجمن پروستودونتیست‌های ایران تصریح كرد: افرادی كه دچار بیماری قلبی هستند باید در زمان مراجعه به دندانپزشك حتماً وضعیت بیماری قلبی خود را به دندانپزشك گوشزد كنند تا دندانپزشك نیز بتواند با مشورت با پزشك قلب بتواند از ماده بی حسی خاصی استفاده كند.

نشاندار خاطرنشان كرد: دندانپزشكان نیز پس از اطلاع و جویا شدن وضعیت بیماری قلبی مراجعه‌كنندگان خود مراحل درمان و ارائه خدمات دندانپزشكی را حتماً با گرفتن مشاوره از پزشكان متخصص قلب انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha