یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 302695

کاهش‌وزن باعث طبیعی‌کردن ترشح هورمون‌ها و بهبود سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و منظم‌کردن تخمک‌گذاری می‌شود و از این طریق شانس بارداری را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:  کاهش‌وزن باعث طبیعی‌کردن ترشح هورمون‌ها و بهبود سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و منظم‌کردن تخمک‌گذاری می‌شود و از این طریق شانس بارداری را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بارداری در افراد چاق می‌تواند عوارض و مشکلاتی مانند سقط جنین و مرده‌زایی، خونریزی، دیابت و فشارخون بارداری و آسیب به اندام‌های دیگر نظیر کلیه و کبد، آپنه خواب و اختلالات قلبی به‌وجود آورد. در واقع کاهش وزن، خطرات حاملگی مادر و جنین را کاهش می‌دهد و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ۱۸ماه بعد از جراحی چاقی(بایپس یا اسلیو معده) در زمانی که وزن‌تان ثابت شده می‌توانید باردار شوید و مواد غذایی موردنیاز جفت و جنین را فراهم کنید.

با توجه به این‌که با کاهش‌وزن احتمال بارداری افزایش می‌یابد باید در مدت ۱۸ماه با استفاده از روش‌های جلوگیری از حاملگی‌های ناخواسته پیشگیری کرد؛ بنابراین توصیه می‌شود حاملگی بعد از این دوره با برنامه‌ریزی قبلی، مشورت متخصص زنانی که آگاهی کافی از اعمال جراحی چاقی دارد و با جایگزین‌کردن مکمل‌ها و چک‌کردن مکرر مغذی‌ها صورت گیرد تا حاملگی بی‌خطری را تجربه کنید. اما اگر در دوران کوتاهی بعد از اعمال جراحی و قبل از تثبیت وزن باردار شوید جنین و مادر در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha