سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 30270
سلامت نیوز :مدیركل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: 70 درصد كودكان (یك تا 6 ساله كشور) امسال تحت پوشش خدمات بینایی‌سنجی قرار می‌گیرند.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سال گذشته 63 تا 64 درصد كودكان یك تا 6 سال تحت پوشش بینایی‌سنجی كشوری قرار گرفتند و برای سال جاری برنامه پوشش 70 درصدی كودكان یك تا 6 سال كشور را برای پوشش بینایی سنجی اجرا خواهیم كرد.

وی افزود: همچنین سال گذشته 680 هزار نوزاد حتی زیر 3 ماه تحت پوشش شنوایی‌سنجی قرار گرفتند و برای سال جاری برنامه پوشش شنوایی‌سنجی متوسط 55 درصد نوزادان كشور را اجرا خواهیم كرد.

مسعودی فرید در پاسخ به این پرسش فارس كه چرا به طور كامل طرح‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی در كشور اجرا نمی‌شود، گفت: به دلیل كمبود منابع اعتباری نمی توان به صورت كامل این امر صورت پذیرد. با این حال ایران در منطقه در زمینه طرح‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی مقام نخست را دارد و حتی نسبت به كشورهای اروپایی مانند بلژیك طرح غربالگری را به صورت جامع‌تر انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه مردم به چه صورت می‌توانند از خدمات غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی بهره‌مند شوند، اظهار داشت: مردم با مراجعه به مراكز بهزیستی در شهرستان‌ها و همچنین پایگاه اطلاع رسانی از خدمات غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی بهره‌مند شوند. در سال گذشته نیز حدود 2 میلیون نفر از كودكان یك تا 6 سال را مورد معاینه بینایی‌سنجی قرار داده‌ایم كه اكثراً هم به صورت رایگان صورت پذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha