سلامت نیوز : سرپرست اداره نظارت بر امور دندان‌پزشكی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، بهبود و به كارگیری استانداردهای كنترل عفونت در مراكز دندان پزشكی استان فارس را در شش ماه گذشته 60 تا 70 درصد اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، علی اكبر زندی اظهار داشت: بهبود و به‌كارگیری این استانداردها موجب كاهش و جلوگیری از انتقال انواع عفونت‌ها، به ویژه عفونت‌های خطرناكی مانند هپاتیت‌های B و C و یا ایدز می‌شود.
وی ابراز داشت: این بهبودها در پی آموزش‌هایی است كه به صورت دوره‌ای به منشی، دستیاران و كاركنان شاغل در مراكز دندان‌پزشكی ارائه می‌شود.
زندی گفت: انتقال عفونت‌ها می‌تواند از بیمار به كاركنان،‌ كاركنان به بیمار و یا بیمار به بیمار باشد كه با آموزش‌هایی كه ارائه میشود، كاركنان با آخرین شیوه‌های كنترل و پیشگیری آشنا می‌شوند.
وی داشت: در شش ماه گذشته سه دوره آموزشی در این زمینه برگزار شده كه همراه با نظارت مداوم كارشناسان اداره نظارت بر امور دندان‌پزشكی، موجب بهبود كنترل عفونت در این مراكز شده است.
زندی اضافه كرد: علاوه بر آموزش و نظارت‌های دانشگاه، توجه به نكات بهداشتی توسط مراجعه‌كنندگان به دندان‌پزشكی در پیشگیری از بروز عفونت‌ها موثر است.
این مسئول تصریح كرد: دندان‌پزشك به‌حتم باید در زمان معاینه و درمان بیمار لباس ویژه، عینك و ماسك داشته باشد و برای هر بیمار دستكش یكبار مصرف استفاده كند.
زندی با اشاره به ضرورت استفاده از وسایل یكبار مصرف و یا استریل، ابراز داشت: در هر مطب دندان‌پزشكی باید دستگاه استریل كننده اتوكلاو و به ویژه نوع B آن كه جدیدترین است، موجود باشد. وی ادامه داد: بیماران در صورت مشاهده هرگونه مشكلی در زمینه عدم رعایت این موارد در مراكز دندان‌پزشكی، می‌توانند مسائل را به منظور پیگیری، از طریق شماره تلفن 2122259 یا 1819 مركز پایش مراقبت‌های درمانی، اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha