سلامت نیوز : با توجه به افزایش میزان استعمال دخانیات در کشور و وضعیت بد بهداشت دهان و دندان در افراد سیگاری، وزارت بهداشت اقدام به اجرای طرح ترک سیگار در مطب های دندانپزشکی کرده است.
دکتر محمدحسین خوشنویسان رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش مصرف دخانیات در ایران و عوارض آن بر روی دهان و دندان، اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اقدام به اجرای طرح ترک سیگار در مطب های دندانپزشکی کرده است.
وی با بیان این که این طرح قبلاً به صورت پراکنده و ضعیف در کشور اجرایی شده، گفت: با اعلام اجرای این طرح دندانپزشکان استقبال خوبی کردند، که قرار است برای آموزش آن ها شش کارگاه آموزشی ویژه دندانپزشکان و بهداشت کاران دهان و دندان به مدت سه روز برگزار شود.
وی عنوان کرد:‌ این شش کارگاه در شش شهر بزرگ تهران برپا خواهد شد که آموزش دیدگان بعد از آموزش، کارگاه هایی را برای دیگر دندانپزشکان برگزار می کنند.
خوشنویسان خاطر نشان کرد: این کارگاه ها از اوایل مهر ماه برگزار می شود که امیدواریم با اجرای این طرح، معضل استعمال دخانیات و بهداشت دهان و دندان افراد سیگاری تا حدودی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha