سلامت نیوز : وزیر كار با بیان اینكه دولت مخالف افزایش تعرفه خدمات پزشكی است،‌ گفت:‌ این وزارتخانه برای اجرای طرح بیمه تكمیلی كارگران در حال رایزنی با شركت‌های بیمه گر است.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با فارس  در خصوص افزایش تعرفه خدمات پزشكی در بخش دولتی و خصوصی، اظهار داشت: وزارت كار علاقه‌ای ندارد كه نرخ‌ها در این زمینه افزایش یابد و به مردم فشار وارد شود.
وی افزود: هزینه‌های درمان و بیمه‌ای باید در سطح پایین باشد تا تمامی اقشار ضعیف و كم‌درآمد جامعه بتوانند به راحتی از این خدمات بهره‌مند شوند.

* مخالفت دولت با افزایش تعرفه خدمات پزشكی

سرپرست وزارت رفاه و تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال كه وزارت بهداشت موافق افزایش تعرفه خدمات پزشكی است آیا نظر دولت نیز افزایش تعرفه در این بخش است، تصریح كرد: نظر دولت عدم افزایش خدمات و تعرفه پزشكی است و این موضوع در نهایت توسط هیات وزیران به تصویب رسید.
وی تاكید كرد: دولت تلاش می‌كند حداكثر رفاه و امكان معیشت سالم و مناسب را برای مردم فراهم كند.
وزیر كار در خصوص علت افزایش هزینه تعرفه خدمات پزشكی بیان داشت: این موضوع به منظور جبران كمبود منابع مالی است اما در بخش خصوصی پزشكان درآمدهای بسیار خوبی دارند و جزء اقشار پردرآمد جامعه محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد این قشر نگران عدم افزایش تعرفه پزشكی نباشند.
وی تصریح كرد: مهمترین بحث در افزایش تعرفه مربوط به هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی است كه با اصلاح شیوه‌های كار و مدیریت و صرفه‌جویی تلاش شود هزینه‌ها كاهش یابد تا فشار آن به مردم وارد نشود.

* رایزنی با شركت‌های بیمه برای اجرای بیمه تكمیلی كارگران

وزیر كار در خصوص زمان اجرایی شدن بیمه تكمیلی كارگران اظهار داشت: كارهایی در این خصوص صورت گرفته است و در حال حاضر به دنبال شركت‌های بیمه‌‌گر برای پوشش این موضوع هستیم.
وی افزود: از منابع و امكانات وزارت راه می‌توان در این موضوع استفاده كرد و برنامه‌ریزی انجام این كار با توجه به وسعت جامعه كارگری پیچیده است و امسال بخش قابل توجهی اجرا خواهد شد.

* بانك مركزی مسئول مستقیم تامین منابع مشاغل خانگی است

شیخ‌الاسلامی در خصوص چگونگی تحقق وعده ایجاد 500 هزار شغل از طریق مشاغل خانگی طی سال جاری، گفت: در سال گذشته با فعالیت جدی ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی همه چارچوب‌های كار مهیا شد اما مشكل عدم تامین منابع مالی بود كه متاسفانه توفیقی حاصل نشد.
وی خاطرنشان كرد: با هماهنگی خوبی كه با سیستم بانكی و رئیس بانك مركزی انجام شد، دولت مسئولیت مستقیم تامین منابع مالی این طرح را به رئیس كل بانك مركزی گذاشت.
به گفته وزیر كار، امسال در قالب منابع قرض‌الحسنه و بانكی اعتبار خوبی برای توسعه مشاغل خانگی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: بیش از 3هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و 450 میلیارد تومان به صندوق مهر امام رضا اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha