سلامت نیوز : معاون انتظامی نظام پزشكی گفت: سازمان نظام پزشكی آمادگی خود را برای جداسازی پزشكان بخش دولتی و خصوصی به وزارت بهداشت اعلام كرده، هنوز این قانون ابلاغ نشده است و هر زمان اجرایی شود اولویت، نظارت بر مسئولان ارشد دولتی در وزارت بهداشت است.

غلامحسین نیك نژاد در گفت‌و‌گو با فارس درباره امكان اجرایی شدن قانون جداسازی پزشكان در بخش دولتی و خصوصی توضیح داد: مطابق قانون اصل بر این است كه باید پزشكان در یك جا كار كنند یا بخش دولتی یا خصوصی و اگر بخواهیم این قانون را اجرایی كنیم قاعدتاً اول به سراغ سران بخش دولتی می‌رویم.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشكی برای اجرای این قانون آمادگی دارد و این آمادگی را به معاون درمان وزارت بهداشت هم اعلام كرده‌ایم و اگر بخواهیم این قانون را اجرایی كنیم اول باید به سراغ مسئولان ارشد در وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی، معاونان دانشگاه‌های علوم پزشكی، رؤسای بیمارستانهای دولتی و مانند اینها برویم و ببینیم آیا این افراد مطب دارند یا در بخش خصوصی هم كار می‌كنند یا نه.

وی گفت: نه اینكه فقط به سراغ مسئولان ارشد در وزارت بهداشت برویم اما این افراد در اولویت هستند با این حال هنوز این قانون ابلاغ نشده است و مسئولان وزارت بهداشت هم گفته‌اند، اجرای این قانون به تأمین اعتبارات لازم و واقعی شدن تعرفه‌های پزشكی بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha