یافته های جدید محققان آمریکایی که در یک انجمن بین المللی مطرح شده اند، نشان از آن دارند که برخورداری از عادات سبک زندگی سالم بدون توجه به تعداد نسخه های دارویی که توسط افراد مصرف می شوند، می تواند خطر مرگ را از آن ها دور کند.

سبک زندگی سالم، رمز ملاقات دیرتر با مرگ

سلامت نیوز: یافته های جدید محققان آمریکایی که در یک انجمن بین المللی مطرح شده اند، نشان از آن دارند که برخورداری از عادات سبک زندگی سالم بدون توجه به تعداد نسخه های دارویی که توسط افراد مصرف می شوند، می تواند خطر مرگ را از آن ها دور کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، طبق یافته های تحقیقاتی جدید دانشمندان آمریکایی، عادات سبک زندگی از جمله داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و عدم استعمال دخانیات می توانند خطر مرگ را حتی در افرادی که از چندین دارو برای درمان چندین بیماری مختلف استفاده می کنند کاهش دهد.

این یافته ها که در جلسات علمی 2020 انجمن قلب آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین کنفرانس های تبادل جهانی آخرین پیشرفت های علمی و تحقیقاتی و به روز رسانی های مبتنی بر شواهد بالینی در علوم قلب و عروق مطرح شده اند، بار دیگر بر داشتن سبک زندگی سالم تاکید می نمایند.

به گفته محققان دانشگاه کرنل شهر نیویورک که مجریان این پژوهش بوده اند، «ما مدت هاست که در مورد مزایای داشتن یک سبک زندگی سالم اطلاعات خوبی داریم. اما حالا نتایج حاصل از مطالعه جدیدمان بر اهمیت توانایی هر فرد در بهبود بخشیدن به سلامتی خود از طریق تغییر در سبک زندگی خود تأکید شده است، حتی اگر آن فرد همزمان با چندین مسئله بهداشتی روبرو بوده و در حال مصرف چندین داروی تجویز شده مختلف باشد».

در این مطالعه داده های بیش از بیست هزار شرکت کننده با میانگین سنی 64 سال که 56 درصد آن ها زن بوده اند، تجزیه و تحلیل شده است. 44 درصد از شرکت کنندگان، چهار نسخه یا کمتر از داروهای تجویزی را مصرف می کردند. 39 درصد آن ها، پنج تا نه داروی تجویز شده و 17 درصد نیز 10 داروی تجویز شده یا بیشتر مصرف می کرده اند.

رفتارهای سالم و سبک زندگی صحیحی که در این افراد بررسی شده بود، شامل موارد زیر بود: فعالیت بدنی؛ پرهیز از استعمال دخانیات؛ غلبه بر کم تحرکی و پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای که بر حبوبات، میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، ماهی و روغن زیتون و همچنین تعدیل محصولات لبنی و الکل تأکید دارد.

محققان، افراد شرکت کننده در آزمایش را به مدت 10 سال تحت پیگیری تحقیقاتی انجام دادند و به نتایج زیر دست یافتند:

    یک سبک زندگی سالم، بدون توجه به تعداد داروهایی که فرد مصرف می کند، خطر مرگ را کاهش می دهد.
    هر چقدر تعداد عادات زندگی سالم در یک فرد بیشتر باشد، خطر مرگ در او کمتر است.

محققان دانشگاه کرنل اظهار داشته اند: «این یافته های پژوهشی به شکلی ویژه برای متخصصان مراقبت های بهداشتی مهم هستند. چراکه آن ها بایستی به بیماران مشاوره دهند و مداخله هایی را صورت دهند که بتوانند رفتارهای سبک زندگی سالم را حتی در میان بیماران با چندین داروی تجویز شده به حداکثر برسانند».

به گفته آن ها «هیچ زمانی برای اتخاذ رفتارهای سالم دیر نیست. این موارد می توانند از داشتن یک رژیم غذایی سالم تا پیاده روی روزانه در محله باشند. چراکه با یک سبک زندگی سالم، زمان بیشتری را می توان برای زندگی خرید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha