سلامت نیوز : اورژانس جدید بیمارستان شهدای تجریش با حضور معاون درمان وزارت بهداشت افتتاح ‌شد.
پروژه بازسازی و توسعه بخش جدید اورژانس مركز پزشكی شهدای تجریش با حضور دكتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، دكتر رزاقی رئیس دانشگاه و جمعی از خیرین دوشنبه 20تیرماه به بهره‌برداری رسید.
در مراسم افتتاحیه اورژانس جدید مركز پزشكی شهدای تجریش، دكتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت با تاكید بر اصلاح هرچه سریع‌تر فضای فیزیكی اورژانس‌ها گفت: فضای فیزیكی اورژانس‌های 100 بیمارستان كشور امسال باید اصلاح شود، تاكنون 26 بیمارستان این كار را انجام داده‌اند و تا 5 سال آینده فضای فیزیكی اورژانس تمام بیمارستان‌های كشور توسعه می‌یابد و اصلاح می‌شود.
وی افزود: دو موضوع توسعه ساختار فیزیكی در بیمارستان‌ها و ارایه خدمات از موضوعات بسیار مهم در خدمات بهداشتی و درمانی در جامعه محسوب می‌شود. در این راستا باید در گام نخست تمام بیمارستان‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه فضای فیزیكی اورژانسی خود را ارتقا دهند و در سال جاری نیز تاكنون با افتتاح اورژانس جدید بیمارستان شهدای تجریش 26 بیمارستان فضای فیزیكی اورژانسی خود را توسعه داده‌اند.
 دكتر امامی رضوی با اشاره به این كه تا پایان سال جاری باید 100 بیمارستان فضای فیزیكی اورژانس خود را توسعه دهند، خاطرنشان كرد: بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از جمله بیمارستان امام حسین و طالقانی توسعه فضای فیزیكی اورژانس خوبی دارد.
 معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: 12میلیون نفر تحت پوشش بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هستند كه رقم قابل توجهی است و بازسازی اورژانس‌های بیمارستان‌های این دانشگاه باید تا پایان سال 90 یا حداكثر تا سال 91 صورت پذیرد.
 دكتر رزاقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  نیز در این مراسم با اشاره به این که اورژانس قدیمی بیمارستان شهدای تجریش دارای 800 متر مربع فضا بوده است، افزود: بخش جدید بالغ بر 950 متر مربع مساحت دارد که در دو طبقه بنا شده است. طبقه پایین این بخش برای پذیرش بیماران اورژانسی و طبقه بالا برای پشتیبانی از افراد اختصاص یافته است.
وی با بیان این مطلب که احداث اورژانس جدید بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این اورژانس با 31 تخت پذیرش، شش تخت آی‌سی‌یو و یک تخت ایزوله، بیماران را در سه بخش فوریت‌ها تحت درمان قرار می‌دهد و ساختار فیزیکی و تخت‌های اورژانس به طول کامل بهسازی و به روز شده است.
دكتر حمیدرضا میرزایی رئیس مركز پزشكی شهدای تجریش نیز در این مراسم  با اشاره به مراجعه 10 هزار نفر در ماه به این بیمارستان كه دارای 339 تخت و 18 بخش است، گفت: با وجود كمبود منابع مالی ساخت بیمارستان جدید 540 تختخوابی در كنار این بیمارستان آغاز شده است.
وی خاطرنشان كرد: اورژانس قبلی این بیمارستان با 27 تخت ماهانه بیش از 4 هزار و 500 بیمار را پوشش اورژانسی می‌داد و اورژانس جدید كه در مدت شش ماه ساخته شده است می‌‌تواند با 39 تخت ماهانه به 7 هزار بیمار اورژانسی خدمات ارایه كند.
 دكتر میرزایی افزود: ساخت این اورژانس شش ماه به طول انجامید و 2 میلیارد تومان هزینه داشته است. این مركز در مساحتی حدود هزار و 800 متر مربع با 31 تخت اورژانس، 6 تخت ICU كه 3 تخت برای خانم ها و 3 تخت برای آقایان و یك تخت ایزوله است، راه اندازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha