كارشناس آموزش مركز مدیریت حوادث اورژانس كشور به افرادی كه دچار خستگی گرمایی و یا كرامپ شده اند توصیه كرد به مدت 24 ساعت استراحت كنند.

سلامت نیوز: كارشناس آموزش مركز مدیریت حوادث اورژانس كشور به افرادی كه دچار خستگی گرمایی و یا كرامپ شده اند توصیه كرد به مدت 24 ساعت استراحت كنند.
آرزو دهقانی ‌ درخصوص درمان خستگی گرمایی گفت: افراد در مواجهه با بیمار باید آن را در محیط خنك به پشت بخوابانند و لباس های وی را كم كرده و بدنش را با آب سرد بشویند، حتی می توانند از حوله مرطوب و كیسه یخ استفاده كنند.
وی افزود: بدن او را باد زده و به مصدوم مایع نمكی خنك داده شود برای این كار یك قاشق چایخوری نمک را در یك لیتر آب حل كرده و سپس آن را در مدت یك ساعت به بیمار بدهند همچنین می توان به مایع فوق یك قاشق غذاخوری شكر و یا پودر شیرین كننده اضافه كنند تا انرژی فرد تأمین شود.
كارشناس آموزش مركز مدیریت حوادث اورژانس كشور تصریح كرد: اگر بیمار سالمند است و یا نمی تواند مایع نمكی را تحمل كند، باید  او را به بیمارستان منتقل كنند همچنین كرامپ عضلانی با ماساژ و كشش بهبود پیدا می كند و فشار مداوم به عضله و گرم كردن نیز، می تواند كمك كننده باشد.
دهقانی گفت: افراد در زمانی كه برای مدت طولانی در محیط گرم قرار می گیرند، مایعات كافی نوشیده، قبل، حین و بعد از ورزش مایعات را فراموش نكنند و در ساعات گرم روز استراحت كنند.
به گفته وی، ساعات قرارگیری در معرض آفتاب را باید محدود شده و زمانی كه در بیرون منزل هستند از كلاه های نقاب دار با لبه پهن استفاده كرده و در هوای گرم لباس های نازك، نرم و روشن بپوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha