سلامت نیوز : مصرف مواد غذایی كه منبع ویتامین B، C و روی هستند، در كاهش استرس ناشی از قرار گرفتن در هوای گرم بسیار كمك‌كننده است.
به گزارش خبرنگار وب دا از یزد، علیرضا ابوالفضلی کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب افزود: بنابراین مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات ‌تازه به همراه مواد غذایی دریایی در فصل گرما بسیار مفید است.
وی در خصوص تغدیه در تابستان به خصوص گرمازدگی  اظهارکرد: بهتر است از مواد غذایی كه قند زیاد و یا چربی بالایی دارند كمتر استفاده شود وهمچنین برای تامین انرژی مضاعفی كه برای حفظ تعادل حرارتی مورد نیاز است، از این گروه‌های غذایی در كنار مواد غذایی كه سرشار از ویتامین‌های گروه B و C هستند، استفاده کرد.
وی توصیه کرد:از سبزیجاتی كه به رنگ سبز تیره هستند نظیر برگ‌های سبز كاهو و کلم بروكلی، بیشتر استفاده شود.
این کارشناس تغذیه خاطرنشان ساخت: در این فصل بیشتر از غذاهای خنك و سرد استفاده شود، حتی بهتر است غذاهایی را مصرف كرد كه طبع سردی دارند.
وی در ادامه گفت: در فصل گرما از مصرف مغز‌ها و شیرینی‌جات کمتر استفاده شود و مصرف میوه هایی نظیر خرما و انجیر نیز چندان مناسب نیست و بهتر است در صورت تمایل، در وعده‌های عصر كه هوا خنك‌تر است، استفاده شوند.
ابوالفضلی یادآورشد: مصرف میوه‌هایی نظیر آناناس، هندوانه، طالبی و خربزه نیز بسیار مناسب است.
وی ادامه داد: در هوای گرم مصرف هندوانه به دلیل دارا بودن آب و مواد معدنی گوناگون برای افراد گرما زده بسیار مناسب است. میوه‌هایی كه رنگ قرمز و بنفش تیره دارند هم بسیار مفیدند. سبزیجاتی نظیر کلم بروكلی، گوجه فرنگی، اسفناج و كاهو هم در گروه سبزیجات از بهترین‌ها بوده و در این شرایط بسیار مفید هستند.
این کارشناس تغذیه متذکرشد: مطالعات نشان داده‌اند، مصرف مواد غذایی كه منبع ویتامین B، C و روی هستند، در كاهش استرس ناشی از قرار گرفتن در هوای گرم بسیار كمك‌كننده هستند به همین دلیل، مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات ‌تازه به همراه مواد غذایی دریایی در فصل گرما بسیار مفید است. به علاوه، مصرف مواد غذایی كه خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند و منبع مناسبی از ویتامین C، E، كاروتنویید و فلاونویید هستند نیز در این روزهای گرم به سیستم ایمنی كمك می نماید تا زیان‌های ناشی از سموم موجود در هوا را به حداقل برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha