سلامت نیوز: اجرای قوانین بیمارستان های هیات امنایی و طرح تمام وقتی پزشکان که دو قانون برنامه پنجم توسعه کشور هستند 2500 میلیارد اعتبار می خواهد.
 
دکتر سید حسن امامی رضوی  ضمن بیان این مطلب گفت: این قانون ها بدون تامین شدن اعتبارات امسال قابل اجرایی شدن نیست.
وی افزود: البته در قبال این هزینه دولت می تواند مطمئن باشد که آن 13000 هزار میلیارد تومانی که مردم در بخش خصوصی برای دریافت خدمات پرداخت می کنند به 3000 هزار میلیارد برسد و دولت بیش از 4 برابر سود می کند.
وی گفت: مردم الان خدمات را گران می پردازند. بیمه های مکمل هزینه های زیادی را برای جمعیت کمی با تعرفه 7K حق الزحمه و حدود 4K هتلینگ می دهند. در حالی که مراکز دولتی با K6/3 یعنی نصف هزینه های بخش خصوصی قادرند همان خدمات را کیفیت بهتر ارائه کنند.
وی اضافه کرد: بیمارستان های دولتی با این مقدار تعرفه بهترین کیفیت ارائه خدمت را می دهند و می توانند فضا را رقابتی کنند تا هم قیمت خدمات ها پایین بیاید و هم مردم راضی تر شوند.
وی با اشاره به تاسیس مرکز قلب تهران و کاهش کمبودها در این زمینه در پایتخت گفت: در تهران قبل از افتتاح این مرکز، بیماران به شدت برا ی استفاده از تخت سی سی یو در مضیقه بودند و پس از راه اندازی 300 تخت در آن مرکز هم قیمت های بالای جراحی قلب کم شد و هم تخت سی سی یو زیاد شد. این نمونه موفق در سایر زمینه ها قابل تکرار است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha