سلامت نیوز :  مدیركل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی از كمبود دستگاه‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی در كشور خبر داد.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه وضعیت غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی در كشور به چه صورت است، اظهار داشت: ایران در منطقه خاورمیانه در زمینه طرح‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی مقام نخست را دارد ولی برای پوشش كامل در طرح‌های غربالگری به دستگاه‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی در كشور نیاز است.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر با كمبود دستگاه‌های غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی در كشور مواجه هستیم، گفت: ولی با وجود این كمبود دستگاه‌های غربالگری پوشش مناسبی در استانهای كشور صورت می‌پذیرد.

مسعودی فرید اضافه كرد: سال گذشته 63 تا 64 درصد كودكان یك تا 6 سال تحت پوشش بینایی‌سنجی كشوری قرار گرفتند و برای سال جاری برنامه پوشش 70 درصدی كودكان یك تا 6 سال كشور را برای پوشش بینایی سنجی اجرا خواهیم كرد.

وی افزود: همچنین سال گذشته نیز 680 هزار نوزاد حتی زیر 3 ماه تحت پوشش شنوایی‌سنجی قرار گرفتند و برای سال جاری برنامه پوشش شنوایی‌سنجی متوسط 55 درصد نوزادان كشور را اجرا خواهیم كرد.

مدیركل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: با این وجود پوشش غربالگری در برخی استان‌ها مانند خراسان رضوی و اصفهان بالا و در حدود 80 درصد است ولی پوشش بهتر نیاز به اعتبارات بیشتر و برطرف كردن نیاز دستگاه‌های غربالگری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha