سلامت نیوز: رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی كشور گفت: قبل از عمل جراحی زیبایی بینی تشخیص انحراف تیغه بینی بسیار اهمیت دارد و فردی كه انحراف تیغه بینی دارد می‌تواند همزمان با عمل زیبایی بینی انحراف بینی خود را درمان كند.

محسن نراقی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: قبل از عمل جراحی زیبایی بینی تشخیص انحرافات تیغه بینی بسیار اهمیت دارد و فردی كه انحراف تیغه بینی دارد حتی اگر دارای شدید‌ترین فرم انحراف هم باشد این انحراف تیغه داخلی بینی را می‌توان همزمان با عمل جراحی زیبایی درمان كرد.

وی افزود: در روش‌های جدید ترجیح بر این است كه در یك مرحله هم انحراف بینی و هم زیبایی بینی انجام شود زیرا هنگامی كه انحراف تیغه بینی را عمل می‌كنیم ممكن است برخی بافت‌های منحرف و غضروف‌های اضافه‌ای كه برای عمل جراحی زیبایی بینی لازم است برداشته شود. اما هنگامی كه این كار همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود دیگر بافت‌های اضافه برداشته نمی‌شود.

نراقی تصریح كرد: در روش‌های جدید زیبایی‌بینی بافت‌ها را تا آنجا كه ممكن است برای تقویت اسكلت بینی نگه می‌داریم.

وی گفت: افرادی كه انحراف شدید بینی دارند ممكن است در بالای نوك بینی پس از عمل فرورفتگی ایجاد شود زیرا تیغه بینی فرد تحت فشار بوده است و الان آزاد می‌شود.

نراقی یادآور شد: فرورفتگی بالای نوك بینی را می‌توان همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی درمان و ترمیم كرد از طرف دیگر همزمانی این دو عمل دست جراح را اصلاح بهتر باز نگه‌ می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha