سلامت نیوز : کرم های ضدآفتاب را هر دو ساعت یک بار حتی در روزهای ابری به کار ببرید.
 یک فوق تخصص خون و سرطان کودکان گفت: سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان ها است. طبق آمار ثبت شده در سال 1385، سرطان پوست شایع ترین سرطان در مردان ( 18/18% ) و در زنان  شایع ترین سرطان بعد از سرطان پستان ( 69/14%) است.
دکتر هاشمی تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز مشکلات پوستی باید از در معرض تابش نور خورشید قرار گرفتن به ویژه در اواسط روز بین ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر خودداری شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد:کرم های ضدآفتاب حداقل با 15 SPF یا بیشتر را در مناطقی از بدن که در معرض نور خورشید می باشد، به کار ببرید.
همچنین وی ادامه داد: کرم های ضدآفتاب را هر دو ساعت یک بار حتی در روزهای ابری به کار ببرید. پس از شنا کردن یا عرق کردن، کرم را مجددا استفاده کنید.
دکتر هاشمی افزود: از لباسهایی استفاده کنید که تمام بدن شما را بپوشاند و روی صورت شما سایه ایجاد کند. (کلاه های لبه دار هم بر صورت و هم بر گردن شما سایه می افکند.)
وی توصیه کرد:از در معرض قرار گرفتن کودکان در نور خورشید به ویژه زمانی که شدت دارد (بین ساعت 10 صبح تا 3 یعدازظهر) خودداری شود. در ضمن از کرم های ضدآفتاب برای کودکان 6 ماهه و بالاتر استفاده شود و از در معرض قرار گرفتن کودک کمتر از 6 ماه در نور خورشید جداً باید خودداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha