سلامت نیوز : ردیف و نحوه پرداخت بیمه های شخص ثالث به وزارت بهداشت در طرح دو فوریتی در دستور كار كمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس شورای اسلامی گفت: براساس ماده 92 برنامه چهارم توسعه درصدی از حق بیمه های شخص ثالث جهت درمان رایگان بیماران تصادفی باید به وزارت بهداشت پرداخت شود كه با توجه به بدهی این بیمه ها، این موضوع به صورت طرح دو فوریتی از كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دستور كار قرار می گیرد.
دكتر محسن پور گفت: ردیف و نحوه پرداخت ده درصدی كه بیمه های شخص ثالث برای حوادث باید در اختیار وزارت بهداشت می گذاشتند در این طرح دو فوریتی مشخص می شود.
بنابراین گزارش، مدیر بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت نیز در همین رابطه به خبرنگار وب دا گفت: به رغم مكاتبات بسیار با بیمه‌های تجاری، این بیمه‌ها 150 میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهكارند و این وزارتخانه به زودی از این بیمه‌ها شكایت می‌كند.
به گفته وی طبق ماده 92 و بند ب ماده 37 برنامه چهارم توسعه، وزارت بهداشت ملزم به درمان رایگان بیماران تصادفی براساس تعرفه‌های دولتی است و منابع لازم برای اجرای این قانون نیز از محل ده درصد حق بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد بیمه‌های تجاری تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha