شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 302964

استفاده از لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی پوست به یکی از کارهای روزانه بیشترخانم‌ها تبدیل شده است، اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که لوازم آرایشی می‌تواند بر سلامت خانم‌ها در همه سنین و حتی سلامت جنین در دوران بارداری، اثر بگذارد.در ادامه به بررسی آثار مخرب لوازم آرایشی بر سلامت خانم‌ها و نحوه محافظت پوست در برابر آن‌ها خواهیم پرداخت.

تاثیر لوازم آرایشی بر سلامت بدن

سلامت نیوز:استفاده از لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی پوست به یکی از کارهای روزانه  بیشترخانم‌ها تبدیل شده است، اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه دارد که لوازم آرایشی می‌تواند بر سلامت خانم‌ها در همه سنین و حتی سلامت جنین در دوران بارداری، اثر بگذارد.در ادامه به بررسی آثار مخرب لوازم آرایشی بر سلامت خانم‌ها و نحوه محافظت پوست  در برابر آن‌ها خواهیم پرداخت.

 آثار لوازم آرایشی بر زنان باردار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، مواد نگهدارنده ضد میکروبی که در درجه اول در صابون‌ها و لوسیون‌ها و در درجه بعدی در محصولات آرایشی استفاده می‌شود، برای خانم‌های باردار بسیار مضر است. این ترکیبات موجب زایمان زودرس و برهم زدن سیستم غدد درون ریز خواهد شد.

 آثار لوازم آرایشی بر همه‌ خانم‌ها

 مواد نگهدارنده در لوازم آرایشی، می‌تواند برای هر خانمی و در هر سنی خطرناک باشد. آن‌ها می‌توانند به عنوان استروژن عمل کنند و به سرطان سینه و تکثیر سلول سرطانی منجرشوند. همچنین این مواد علاوه بر سلامت  بدن به محیط زیست هم آسیب می رسانند. 

بررسی مواد تشکیل‌دهنده

 در قدم اول قبل از خرید محصولات آرایشی نظیر مرطوب کننده، عطر، کرم‌های ضدچروک  و شامپو مواد تشکیل دهنده آن را از روی کالا بررسی و دقت کنید که حاوی چه موادی هستند. 

خرید محصولات بدون مواد نگهدارنده

 بسیاری از شرکت‌ها، محصولات بدون مواد نگهدارنده تولید می‌‌کنند.در قدم بعدی سعی کنید این شرکت‌ها را شناسایی و از آن‌ها خرید کنید.

گزینه‌های طبیعی و گیاهی انتخاب کنید 

بسیاری از گزینه‌های ارگانیک  ، طبیعی و گیاهی وجود‌ دارند که می‌توانید آن‌ها را جایگزین محصولات مراقبتی پوست خود کنید.آلوئه ورا، شیر، روغن زیتون، استوقودوس، روغن نارگیل و عسل از محصولات طبیعی معجزه‌آسا محسوب می‌شوند. 

کمتر آرایش کنید 

شاید در ابتدا برای شما سخت باشد که آرایش کردن را کنار بگذارید و آن را به صورت روزانه انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم این کار را به زمان‌های خاصی در ماه محدود کنید. با این کار، پوست سالم‌تری خواهید داشت و البته اعتماد به نفس خود را هم بالا می‌برید ، همچنین از مواد شیمیایی مضری  که پوست شما را تهدید می‌کند در امان خواهید بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دنیا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    من می‌خوام یک پک لوازم آرایشی برنده شم