چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 30299

یك كارشناس حیات‌ وحش نسبت به وجود بیماری مشمشه در باغ ‌وحش ارم تهران هشدار داد و گفت: اگر كودكان به بیماری مسری "مشمشه " مبتلا شوند حتماً می‌میرند.

سلامت نیوز :  یك كارشناس حیات‌ وحش نسبت به وجود بیماری مشمشه در باغ ‌وحش ارم تهران هشدار داد و گفت: اگر كودكان به بیماری مسری "مشمشه " مبتلا شوند حتماً می‌میرند.

رضا كاشی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینكه متأسفانه موضوع وجود بیماری "مشمشه " در باغ وحش پارك ارم تهران فراموش شده است، گفت: چرا مسئولان پارك ارم پیش از آنكه بیماری "مشمشه " در باغ وحش ریشه‌كن شود، اقدام به بازگشایی این باغ وحش كرده‌اند؟ اگر یكی از كودكان بازدیدكننده از این باغ وحش مبتلا به این بیماری شود چه‌كسی قرار است پاسخگو باشد؟

وی افزود: بیماری مشمشه بیماری باكتریایی مسری خطرناك است كه اغلب سبب ابتلای تك‎سمی‌ها می‌‌شود. این بیماری بین انسان و حیوان مشترك و به شدت كشنده است و هنوز این بیماری در باغ‌وحش ارم از بین نرفته است.

از بینی شیرها در باغ وحش خون می‌آید
-------------------------------------------------

بیماری "مشمشه " از سال گذشته از زمان مرگ ببر نر وارداتی در باغ وحش ارم مطرح شد كه پس از آن شیرهای باغ وحش هم مبتلا به این بیماری شدند.

كاشی كارشناس گربه‌سانان تصریح كرد: در حال حاضر از بینی توله شیرهای باغ وحش ارم خون می‌آید كه نشانه‌ای از بیماری "مشمشه " است و معلوم می‌شود هنوز این بیماری در باغ وحش وجود دارد اما باغ وحش به جای اینكه اتاق ایزوله‌ای داشته باشد كه از آن‌ها نگهداری كند آن‌ها را به اتاق زایمان باغ وحش منتقل كرده است.

وی افزود: با توجه به اینكه عمدتاً دانش‌آموزان برای بازدید از باغ وحش می‌روند احتمال مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری در این سنین بسیار بالاست.

كاشی گفت: در حال حاضر تنها یك شیر بالغ نر كه عقیم است در باغ وحش ارم وجود دارد كه آن هم مریض است.

وی ادامه داد: از مسئولان باغ وحش و پارك ارم تهران انتظار داریم كه این‌گونه به راحتی با جان افراد بازی نكنند و تا زمانی كه این بیماری در باغ وحش ریشه‌كن نشده است اجازه بازدید از حیوانات را ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha