سلامت نیوز : رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرف یک تا دو سال آینده تمام بیمارستان‌ها در بحث بی‌خطرسازی پسماندها به استاندارد مورد نظر دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، كاظم ندافی در كارگاه كشوری بهداشت محیط بیمارستان‌ها و پسماندهای پزشكی با اشاره به تاكید وزیر بهداشت در این خصوص اظهار كرد: وزیر بهداشت با تاكید بیشتر در این زمینه خواهان رسیدن به استاندارد لازم پسماندهای‌ محیط های بیمارستانی تا پایان سال جاری شده است.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص بررسی محیط‌های بیمارستانی گفت: بر اساس مطالعاتی كه در سال 85 انجام گرفته است، بحث بی‌خطرسازی پسماندهای ناشی از محیط‌های بیمارستانی نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است.

ندافی ادامه داد: مطالعات صورت گرفته توسط یكی از شركت‌های مورد تایید سازمان مدیریت وقت انجام شده و بر طبق برآوردها‌ی انجام شده تاكنون 24 درصد هزینه مورد نظر پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نیاز مالی علاوه بر 70 میلیارد تومان هزینه پرداخت شده توسط بودجه بیمارستان‌ها، هزینه‌های اضافی مورد نیاز می‌تواند از درآمدهای اختصاصی جهت مدیریت بهداشت محیط‌های بیمارستانی تامین شوند.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت افزود: به عنوان مثال تاکنون 12 میلیارد تومان از بخش درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ جهت برنامه جامع مدیریت پسماندها با همكاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha