چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 30303
سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: كودكان در مقایسه با بزرگسالان دارای پوست حساس‌تری هستند و به همین دلیل در صورتی كه برای مدتی طولانی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند، پوست آنها آسیب می‌بیند.

دكتر رضا یعقوبی در گفت‌وگو باایسنا  اظهار كرد: پوست بدن در برابر تابش مستقیم آفتاب حساسیت دارد و ماهیت و بافت آن تغییر می‌كند. با توجه به این‌ كه پوست بدن كودكان نسبت به بزرگسالان حساسیت بیش‌تری دارد، لازم است در فصل تابستان از قرار گرفتن كودكان در معرض تابش مستقیم آفتاب پیشگیری شود.

وی افزود: برخی كودكان نیز به صورت ژنتیكی به نور خورشید حساسیت دارند و در صورتی كه برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند، تغییرات جدی در پوست آنها ایجاد می‌شود.

یعقوبی تصریح كرد: پوستهای روشن در برابر نور خورشید حساس‌تر هستند و كودكانی كه پوستی روشن دارند باید در فصل تابستان از لباس‌های پوشیده و با آستین بلند استفاده كنند. كودكانی كه پوستی گندمگون دارند، كمتر آفتاب‌سوخته می‌شوند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: در صورتی كه كودك برای مدتی طولانی در معرض تابش آفتاب قرار گیرد، ممكن است لك‌هایی پوستی در بدن او ایجاد شود و این لك‌ها برای مدت طولانی باقی بمانند. پوشیدن لباس‌های آستین ‌بلند و استفاده از كلاه علاوه بر این ‌كه از پوست بدن كودكان در برابر نور خورشید مراقبت می‌كند، مانع بروز آسیب در نتیجه تماس گرد و خاك با پوست می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: اگرچه كرم‌های ضدآفتاب ویژه پوست بدن كودكان در بازار وجود دارد، ولی با توجه به این ‌كه حاوی مواد شیمیایی هستند به والدین توصیه می‌شود از روش‌های دیگری برای محافظت پوست كودكان استفاده كنند. ضدآفتاب‌های فیزیكی مانند "زینك‌اكسید" برای محافظت از پوست بدن كودكان در برابر نور خورشید موثرند و در مقایسه با ضدآفتاب‌های شیمیایی عوارض كمتری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha