مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی اورژانس كشور برای پیشگیری از آتش سوزی توصیه هایی را ارائه كرد.

سلامت نیوز: مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی اورژانس كشور برای پیشگیری از آتش سوزی توصیه هایی را ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار وب دا،‌ سوختگی باعث لطمه های شدید اقتصادی به خانواده و جامعه می شود و هزینه های درمانی سنگین و محدودیت های جسمی روانی را به فرد تحمیل می كند.
بنابر این گزارش،‌ افراد باید اصل دوری مواد قابل اشتعال از وسایل آتش زا را، در تمام تأسیسات و مکان های مسکونی و حتی معابر عمومی رعایت كرده و در ساختمان ها، درهای خروج اضطراری زا پیش بینی و وسایل اطفای حریق را کنترل کنند.
بر اساس این گزارش،‌ حتماً هنگام خروج از محل، شیر اصلی ورودی گاز به ساختمان را ببندند و کپسول آتش نشانی مناسبی در منزل داشته باشند و در مورد نحوه استفاده از آن، آموزش ببینند همچنین از نگهداری مایعات و گازهای قابل اشتعال در منزل خودداری كرده و در صورت لزوم این مواد را در ظروف خاص خارج از ساختمان قرار دهند.
این گزارش می افزاید، وسایل برقی و اتصالات باید به دقت کنترل شود و از استاندارد بودن آنها طمینان حاصل كنند و به محض مشاهده سیم های لخت، آنها را ترمیم کنند.
بنابر اعلام مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی اورژانس كشور، باید از شیلنگ های استاندارد گاز استفاده شود و در نظر داشته باشند حداکثر طول یک شیلنگ جهت استفاده 150 سانتی متر است.
این گزارش حاكیست، در موقع خاموشی از کبریت، شمع و یا هر شعله دیگر برای دیدن و تعمیر ماشین استفاده نكنند زیرا شمع از وسایلی است که خیلی زود باعث وقوع آتش سوزی می شود بنابراین سعی کنند از آن به طور صحیح استفاده كنند.
بر اساس این گزارش، هنگام ورود به آشپزخانه یا محل کار قبل از روشن کردن کبریت به بوهایی که استنشاق می شود توجه كنند و بهتر است موقع روشن کردن اجاق گاز، اول کبریت یا فندک گاز را روشن كرده و بعد شیر گاز را باز کنند.
بنابراین گزارش، موقع آشپزی نباید از لباس های آستین بلند و گشاد استفاده شود، از سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز جلوگیری و با ظروف سنگین به وسایل گاز سوز ضربه نزنند.
بر اساس اعلام مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی، نباید از پریزها بار زیاد كشید و تا حد امکان از سیم های رابط کمتر استفاده شود همچنین خودرو هرگز در محیط های بسته روشن نشود و بهتر است اول درب پارکینگ را باز كرده و سپس استارت بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha