دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 303115

رزاسه یک بیماری پوستی شایع است که گاهی با بیماری آکنه‌ ولگاریس که در جوان‌ترها بیشتر دیده می شود، اشتباه گرفته می‌شود. در این عارضه پوست در نواحی صورت، گوش‌ها، قفسه سینه و کمر ملتهب می‌شود.

بیماری رزاسه، نشانه‌ها و  روش‌های پیشگیری

سلامت نیوز:رزاسه یک بیماری پوستی شایع است که گاهی با بیماری آکنه‌ ولگاریس که در جوان‌ترها بیشتر دیده می شود،  اشتباه گرفته می‌شود. در این عارضه پوست در نواحی صورت، گوش‌ها، قفسه سینه و کمر ملتهب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، افرادی که پوست روشن دارند به ویژه خانم‌های 30 سال به بالا بیشتر در معرض این بیماری هستند. متخصصان پوست هنوز علت قطعی آن را شناسایی نکرده اند اما به‌نظر می‌رسد ناشی از عوامل ارثی و محیطی باشد. نوشیدنی‌ها و غذاهای تند، هوای گرم، نور خورشید، رطوبت یا باد، ورزش شدید، حمام داغ و سونا، برخی داروها، سرماخوردگی و استرس هم بر آن تاثیر دارد.

رزاسه یک بیماری پیش‌رونده است که درصورت درمان نشدن، حادتر می‌شود. درمان‌های پزشکی، آن را کنترل و پیشرفت اش را مهار می‌کند و با درمان‌های خانگی زیر تا حد زیادی می‌توانیم از مبتلا شدن به آن پیشگیری کنیم: 

چه نشانه‌هایی دارد؟

 سابقه‌ سرخ شدن یا برافروختگی مکرر پوست

 متورم شدن رگ‌های خونی زیر پوست 

سوزش یا سوزن سوزن شدن پوست 

خشک شدن پوست

 ایجاد جوش و برآمدگی‌های قرمز روی پوست

 تورم صورت و گوشتی شدن بینی سوزش یا خارش چشم،

التهاب پلک‌ها، گل مژه و قرمزی چشم 

چه عواملی در پیشگیری مؤثر است؟

 از محصولات آرایشی و بهداشتی محرک پوست مثل صابون معطر، محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات، لوسیون‌های قابض منافذ پوست، تونرها و... بپرهیزید.توصیه می‌شود از صابون شوینده با pH خنثی و بدون الکل استفاده کنید. از محصولات دارای برچسب noncomedogenic  یا غیرجوش زا استفاده کنید. این محصولات نه تولید چربی را مسدود می‌کنند و نه خروجی غدد تعریق را می‌بندند. از غذاهای تند و پر ادویه  به‌خصوص غذاهای حاوی دارچین، گوجه فرنگی، سس تند، فلفل کاین، فلفل قرمز و... اجتناب و بیشتر از غذاهای گیاهی مصرف کنید.

از کرم‌های ضدآفتاب فاقد عطر و ضد حساسیت با ترکیب زینک اکساید حتی در روزهای غیرآفتابی استفاده کنید. در فصل سرد از روسری یا ماسک اسکی برای محافظت از صورت استفاده کنید. از مالش یا لمس مداوم پوست صورت خودداری کنید. در محیط داغ نظیر سونا قرار نگیرید و به اندازه کافی آب بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha