شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: 30315

سوسک ها از جمله علل مهم ایجاد علائم حساسیت در بیماران است، با این وجود زمانی که تست خراش بسیاری از بیماران مبتلا به آسم آلرژیک و یا آلرژی با این جانور مثبت می شود، وجود آن را در منزل انکار می کنند

سلامت نیوز: سوسک ها از جمله علل مهم ایجاد علائم حساسیت در بیماران است، با این وجود زمانی که تست خراش بسیاری از بیماران مبتلا به آسم آلرژیک و یا آلرژی با این جانور مثبت می شود، وجود آن را در منزل انکار می کنند.

 دکتر سید حسام الدین نبوی زاده عضو هیات علمی این دانشگاه، ضمن بیان این مطلب افزود: از جمله حساس کننده هایی که در طول سال موثرند، هیره یا مایت حیوانات خانگی و سوسک ها  است که به آلرژی های خانگی موسوم هستند.

وی با بیان اینکه سوسک های حمام از معروف ترین انواع حساس کننده ها هستند، تصریح کرد: قسمت های مختلف این جانور از جمله مدفوع، بوی بد بدن و حتی لاشه این جانور که پس از مدتی متلاشی شده و در فضا پخش می شود، آلرژی زاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: زمانی که تست خراش بسیاری از بیماران مبتلا به آسم الرژیک و یا آلرژی با این جانور مثبت می شود، وجود آن را در منزل انکار می کنند، اما واقعیت این است که سوسک ها بدون آنکه دیده شوند، می توانند به خوبی در قفسه کتاب، کمدهای چوبی قدیمی،آبگیر آشپزخانه و یا حتی پریز برق زندگی کنند.

وی راه حل اصلی اجتناب از تماس با سوسک ها را استفاده از چاه بندها، بستن درزها و استفاده از سموم عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha