سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با مسیری که جامعه و مردم پیش می‌روند، 30 سال آینده باید به میزان تخت‌های بیمارستانی کنونی تخت دیالیز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن امامی رضوی گفت: ما در حوزه درمان مجبور به پاسخگویی به بیماری‌های مردم هستیم. اما اگر پیشگیری از بیماری توسط جامعه و کل دستگاه‌های مخاطره كننده سلامت، انجام نشود، هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

وی افزود: به دلیل عدم تحرک، چاقی، استرس، سوء تغذیه و دیگر مسائل مربوط به تغییر شیوه و سبک زندگی، دیابت و فشارخون افراد جامعه را تهدید می‌كند و با این مسیری که پیش می‌رویم در سی سال آینده باید به اندازه تخت‌های بیمارستانی کنونی باید تخت دیالیز داشته باشیم؛ یعنی 100 هزار تخت.

امامی رضوی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 15 درصد مردم به بیماری دیابت مبتلا هستند، گفت: در حال حاضر 3 هزار تخت بیمارستانی دیالیز در کشور داریم اما پاسخگوی نیازها نیست. مردم باید سبک زندگی خود را تغییر داده و ورزش کنند و مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها و کالری‌ها را كاهش دهند تا از بروز دیابت جلوگیری شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: تمام نهادها و مردم باید به سبك زندگی سالم توجه داشته باشند. مردم خودشان را فراموش کرده‌اند و پس از اینکه بیمار می‌شوند تازه به سراغ درمان و پیشگیری می‌روند.

اعتباربخشی بیمارستان‌ها براساس ارزشیابی‌ اورژانس‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به تشكیل تیم‌های بازرسی ویژه از اورژانس‌های بیمارستانی، از اعتبار بخشی بیمارستان‌ها در سال جاری بر اساس ارزشیابی اورژانس‌های بیمارستانی خبر داد.
 سید حسن امامی رضوی درنشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی استانهای ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان، ارتقای کیفی و كمی اورژانس‌های بیمارستانی را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: در این راستا تلاش می‌شود تا در سال جاری حدود 100 اورژانس را نوسازی و یا بازسازی کنیم که البته در این راستا تا کنون حدود 26 اورژانس به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: مساله دیگر که از اهمیت زیادی برخوردار است، ایجاد تیم‌های بازرسی ویژه در جهت ارزشیابی اورژانس‌هاست و بدون شک در این بخش درسال جاری اعتباربخشی و ارزش‌دهی به این مراکز بر اساس این بازدید‌ها صورت می‌گیرد.

امامی رضوی با اشاره به طرح آمایش سرزمین در بحث بهداشت و درمان ادامه داد: با اجرایی شدن این موضوع، نیازهای اصلی کشور پوشش داده شده و از اعمال سلیقه شخصی در مباحث بهداشت و درمان جلوگیری می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به قطب‌های درمانی در کشور نیز گفت: در بحث مدیریت درمان استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مجاور در مدیریت درمان بسیار موثر است. این موضوع قبل از اعمال سیاست‌های قطب بندی نیز به صورت خودجوش میان بیمارستان‌ها در استان‌های همجوار صورت گرفته است. وزارت بهداشت نیز به دنبال نظام‌مند کردن این مراودات و ارتقا کیفیت خدمات درمانی در این بیمارستان‌هاست.

وی در این باره ادامه داد: در بحث قطب بندی، استان‌هایی که از لحاظ مباحث اقلیمی و سلامت نسبتا مشترک هستند در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha