یك متخصص علوم تغذیه گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های اختلال در كلسترول، بیماری‌های قلبی - عروقی و دیابت باید از مصرف بیش از حد تخم‌مرغ به دلیل چربی موجود در آن پرهیز كنند.

سلامت نیوز : یك متخصص علوم تغذیه گفت: بیماران مبتلا به بیماری‌های اختلال در كلسترول، بیماری‌های قلبی - عروقی و دیابت باید از مصرف بیش از حد تخم‌مرغ به دلیل چربی موجود در آن پرهیز كنند.

به گزارش ایسنا، حسن مظفری گفت: ‌تخم ‌مرغ یك منبع پروتئینی خوب است كه می‌تواند كالری مورد نیاز بدن را تامین كند.

وی با اشاره به چربی موجود در زده تخم‌مرغ، مصرف بیش از حد این ماده غذایی را مضر دانست و تاكید كرد: مبتلایان به بیماری‌های قلبی - عروقی و اختلال در كلسترول و دیابت، باید در مصرف تخم مرغ محتاطانه عمل كنند. این بیماران باید مصرف تخم مرغ را به یك تا 2 مرتبه در هفته كاهش دهند.

مظفری توصیه كرد: ‌از آنجا كه ماده غذایی تخم مرغ بهترین غذا به منظور آغاز تغذیه تكمیلی كودك است، بنابراین والدین باید تغذیه تكمیلی كودك پس از شش ماهگی را با زرده تخم‌مرغ كه انرژی بدن كودك را فراهم می‌كند، آغاز كنند. اما باید توجه داشت كه سفیده تخم مرغ محرك و آلرژی زاست.

وی بهترین شكل مصرف تخم مرغ را روش آب‌پز عنوان كرد و ضمن توصیه به اجتناب از مصرف تخم مرغ عسلی به ویژه برای كودكان، گفت: تخم مرغ باید به صورت كاملا پخته مصرف شود؛ چرا كه هضم تخم مرغ پخته در بدن آسان‌تر انجام می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد گفت: ‌بعضا در تخم مرغ‌های آب‌پز شده، رنگ سیاه متمایل به سبز در بین زرده و سفیده قابل مشاهده است كه این امر به دلیل تركیبات آهن‌موجود در این ماده غذایی است و به دلیل آب پز شدن زیاد ایجاد می‌شود و هیچ مشكلی برای مصرف آن وجود ندارد.

وی پرهیز از مصرف تخم مرغ‌های شكسته، ‌پرهیز از مصرف تخم مرغ‌های دچار تغییر در رنگ و بوی محتویات و دارای لكه خون در زرده یا سفیده‌ و عدم شست‌وشوی تخم مرغ قبل از نگهداری در یخچال را از جمله نكاتی برشمرد كه حین مصرف این ماده غذایی باید به آن توجه شود.

مظفری در پایان، شناور شدن تخم مرغ بر روی آب، ‌از هم پاشیدگی تراكم زرده و پارگی آن و مخلوط شدن با سفیده هنگام شكستن را از ویژگی‌های تخم‌مرغ‌های غیر قابل مصرف ذكر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha