سلامت نیوز : نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: به وزرای بهداشت و رفاه برای اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تذکر می دهم و از آنان توضیح می خواهم.

به گزارش نظام پرستاری، محمد حسین فرهنگی، در همایش بررسی موانع اجرای قوانین جامعه پرستاری در تبریز، از تلاشهای پرستاران در عرصه ارائه خدمات سلامتی به جامعه قدردانی کرد و افزود: پرستاران به عنوان نیروهای اصلی و خط مقدم درمان با وجود مشكلات و سختی‌های كار این جامعه به ایفای رسالت سنگین و موثر خود پایبند هستند و نقش آنان در روند رو به رشد سلامت مردم بسیار تاثیرگذار است.


وی با مقایسه میزان تعرفه های پزشكان و پرستاران، گفت: باید نظام عادلانه پرداختی ها در گروه پزشکی کشور جایگزین روش کنونی شود و در بحث پرداخت هماهنگ و عادلانه حقوق اقدامات بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان نارضایتی مردم از گران بودن خدمات و تعرفه های پزشكی، گفت: باید برنامه های نظام سلامت به گونه ای پیش برود که بار پرداخت هزینه های درمان از روی دوش مردم برداشته شود و مردم ما سهم کمتری را پرداخت کنند.

وی در ادامه با انتقاد از تعلل در اجرای قوانین مربوط به پرستاران اظهار داشت: باید دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با عدم اجرای قانون پیگیری می کردند چرا که نمایندگان توقع دارند قوانینی که به تصویب مجلس می رسد اجرایی شود.

فرهنگی با انتقاد از شورای عالی بیمه، بررسی و تصویب هر چه سریعتر تعرفه های خدمات پرستاری توسط شورای عالی بیمه را خواستار شد.

وی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: من هرگز تصور نمی كردم قانون مصوب 4 سال پیش مجلس تاكنون مورد بی مهری و بی اعتنائی مسئولان وزارتخانه های رفاه و بهداشت قرار گرفته و اجرایی نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این زمینه بعد از اتمام تعطیلات مجلس به وزرای بهداشت و رفاه تذكر خواهم داد و از آنان توضیح خواهم خواست.

وی افزود: گرایش به حل مشکلات جامعه پرستاری در مجلس افزایش یافته است که امیدواریم با افزایش هماهنگی ها بین مسئولان دستگاه های اجرایی این مشکلات بیش از پیش مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha