سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی رشت گفت: هنگام بروز حمله و سكته قلبی جویدن آسپیرین به میزان 350 تا 500 میلی‌گرم توصیه می‌شود و آسپیرین  داروی بسیار مناسبی در هنگام بروز حمله قلبی است.

 
محمدتقی مقدم‌نیا در گفت‌وگو با نظام پرستاری كشور اظهار كرد: از جمله نكاتی كه اطرافیان و همراهان مبتلا به سكته قلبی باید رعایت كنند حفظ آرامش و خونسردی در عین حال ایجاد محیطی آرام، كم كردن اضطراب بیمار و دادن اطمینان قلبی به وی است.
 
وی ادامه داد: همچنین باید بیمار را در حالت استراحت مطلق و در وضعیت نیمه نشسته قرار داد و در صورت امكان به كمك سوند بینی اكسیژن به میزان 4 تا 6 لیتر در دقیقه به بیمار تجویز كرد.
 
عضو هیئت علمی دانشكده پرستاری مامایی رشت افزود: در نهایت انتقال سریع بیمار به یك مركز درمانی مجهز به كمك تیم‌ EMS مجهز به مانیتورینگ برای چك آریتمی‌های قلبی و كنترل ضربان قلب توصیه می‌شود.
 
مقدم‌نیا گفت: چنانچه بیمار طی مدت كوتاهی پس از بروز حمله قلبی (در كمتر از 4 ساعت) به مركز درمانی مجهز منتقل شود می‌توان با دادن داروهای ترومبولیتیك نظیر استرپتوكیناز لخته ایجاد شده را حل كرد و مانع از عدم خون‌رسانی و آسیب به عضله قلب(میوكارد) شد.
 
وی با بیان اینكه استرپتوكیناز به علت عوارض جانبی باید فقط در مراكز درمانی تخصصی تجویز شود، یادآور شد: بدین ترتیب عملكرد انقباضی قلب حفظ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha