آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون به ۵۵ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۲۲ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۸۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

آمار همه‌گیری کرونا / ابتلای نزدیک به ۵۶ میلیون نفر در جهان

سلامت نیوز:آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ تاکنون به ۵۵ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۲۲ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۸۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۸۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۷ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۱.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۲۵۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.


هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۹ و ۵.۹ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز از ۵۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۱۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۷۱۱ مبتلا، ۲۵۴ هزار و ۲۵۵ قربانی
۲. هند: هشت میلیون و ۹۱۲ هزار و ۹۰۷ مبتلا، ۱۳۱ هزار و ۳۱ قربانی
۳. برزیل: پنج میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۵۸ مبتلا، ۱۶۶ هزار و ۷۴۳ قربانی
۴. فرانسه: دو میلیون و ۳۶ هزار و ۷۵۵ مبتلا، ۴۶ هزار و ۲۷۳ قربانی
۵. روسیه: یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۳ مبتلا، ۳۳ هزار و ۹۳۱ قربانی
۶. اسپانیا: یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۸ مبتلا، ۴۱ هزار و ۶۸۸ قربانی
۷. انگلیس: یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۳۲ مبتلا، ۵۲ هزار و ۷۴۵ قربانی
۸. آرژانتین: یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵ مبتلا، ۳۶ هزار و ۱۰۶ قربانی
۹. ایتالیا: یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۲ مبتلا، ۴۶ هزار و ۴۶۴ قربانی
۱۰. کلمبیا: یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۸۱ قربانی


براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس، آرژانتین، ایتالیا، کلمبیا و مکزیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha