استاندار مازندران طرح محدودیت‌های جدید را فقط برای حفظ جان و سلامت مردم دانست و گفت : برای موفقیت بیشتر و زودتر این طرح و برداشته شدن محدودیت‌ها، نیازمند همکاری جدی مردم در مدیریت کرونا هستیم.

استاندار مازندران : نیازمند همکاری جدی مردم در مدیریت کرونا هستیم

سلامت نیوز: استاندار مازندران طرح محدودیت‌های جدید را فقط برای حفظ جان و سلامت مردم دانست و گفت : برای موفقیت بیشتر و زودتر این طرح و برداشته شدن محدودیت‌ها، نیازمند همکاری جدی مردم در مدیریت کرونا هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،احمد حسین زادگان روز پنجشنبه  افزود : بزرگ ترین دغدغه همه دست اندرکاران دولت و نظام این است که با اعمال محدودیت‌های کرونایی کمترین آسیب به معیشت مردم وارد شود. 


وی به محدودیت های جدید کرونایی که از روز شنبه اول آذر ماه آغاز می شود ، اشاره کرد و گفت : خروج مشاغل سطح یک از محدودیت ها نشان می دهد که همچنان تامین معیشت مردم از نگرانی های اصلی دولت است و انتظار داریم مردم خودشان هم همراهی جدی داشته باشند.

استاندار مازندران کسب و کار خُرد را رگ‌های حیاتی اقتصاد کشور و به خصوص مازندران توصیف کرد و افزود : کرونا باعث شده است که در شرایط سخت اقتصادی سلامت بیش از دیگر حوزه ها در اولویت قرار بگیرد و اکنون برای حفظ جان مردم ناچاریم محدودیت های اقتصادی ایجاد کنیم.


حسین زادگان از مردم خواست تا محدودیت های پیش رو را جدی گرفته و تمامی پروتکل های کرونایی را رعایت کنند تا هر چه سریع تر بتوان ویروس کرونا را کنترل و شرایط اقتصادی و اجتماعی را به روال عادی بازگرداند.


وی در خانه ماندن و پرهیز از حضور جمعی و عمومی را مهم ترین عامل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا عنوان کرد و گفت : از مردم می خواهیم تا برای مدیریت و کنترل کرونا با دولت و جامعه پزشکی همراهی کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بخش عمده اقتصاد مازندران بر پایه مشاغل خرد و گردشگری متکی است ، افزود: هر چه مردم فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند شاهد آسیب کمتری به بخش های اقتصادی استان خواهیم بود.


حسین زادگان همچنین به نحوه برخورد با متخلفین صنفی محدودیت های کرونا نیز اشاره کرد و گفت: ما قائل به پلمب یا توقف فعالیت واحد های صنفی نیستیم اما برای سلامت مردم با کسی نباید تعارف داشت.


وی مقابله با ویروس کرونا را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود : پلمب نمی تواند به عنوان یک راهکار بلند مدت برای آگاه سازی مردم باشد و برای این منظور باید با مردم صخن گفت و آنها را توجیه کرد.


استاندار همچنین از تاخیر در تعیطیلی واحدهای صنفی غیر سطح یک در برخی مناطق استان و همچنین عدم رعایت این محدودیت ها از سوی برخی مشاغل انتقاد کرد و گفت: باید خطر کرونا را برای همه شفاف سازی کرد و در این زمینه رسانه ها بیشترین نقش را خواهند داشت.


طرح جامع اعمال محدودیت های برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در سراسر کشور اجرا می شود.
بر اساس این طرح شهرستان های کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود.

در شهرستان های قرمز یا دارای سطح سه به جز مشاغل ضروری در اموری که مایحتاج ضروری مردم و مسائل ایمنی و سلامت مربوط می شود همه مشاغل تعطیل می شوند. در شهرستان هایی با وضعیت نارنجی یا سطح هشدار دو مشاعل سطح سه و چهار تعطیل خواهند بود. در شهرستان های با وضعیت زرد یا هشدار سطح یک مشاغل سطح چهار به مدت دو هفته تعطیل می شود.


بر اساس این مصوبه، تعطیلی ها فقط شامل مشاغل و کسب و کارها نیست و شامل، مدارس، آموزشگاهها، دانشگاهها و مراسم فرهنگی و مذهبی نیز می شود و در سطوح هشدار یک، دو و سه آموزش ها و مدارس غیر حضوری است و برای دانشگاه ها و مراسم مذهبی و فرهنگی نیز فعلا به مدت دو هفته محدودیت ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha