اداره کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد که این سامانه شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز/ بارش باران در ۱۵ استان

سلامت نیوز: اداره کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد که این سامانه شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اداره کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز (۳۰ آبان) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه بارشی شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در پی ورود این سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور بارش برف رخ خواهد داد و در مناطق مستعد غرب و جنوب غرب کشور ریزش تگرگ دور از انتظار نیست. همچنین امروز شدت بارش در استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال خوزستان و کرمانشاه است. فردا (۱ آذرماه) علاوه بر تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور گستره فعالیت آن شمال شرق را نیز دربرمی‌گیرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که شدت بارش فردا در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، زنجان، قزوین، تهران، قم و البرز خواهد بود.

طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) نیز در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، جنوب غرب، مرکز، جنوب و در بخش‌هایی از جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ آذرماه) در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب شرق و هرمزگان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت. طی سه روز آینده غرب دریای خزر مواج است. همچنین از عصر امروز (۳۰ آبانماه) به‌تدریج شمال خلیج‌فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱ و ۲ آذرماه) خلیج فارس مواج است.

در این اعلام درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۱ آذرماه) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲ آذرماه) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha