سلامت نیوز : یك متخصص چشم پزشكی گفت: برای جلوگیری از عفونت‌های چشمی، بهتر است همه افراد به هنگام شنا كردن ازعینك استفاده كنند به طوری كه استفاده ازعینك شنا در افرادی كه حساسیت چشمی دارند، ضروریست.

دكتر میترا زمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: اگر كلرزنی در استخرها استاندارد نباشد، می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در Ph یا حالت خنثی اشك و علائم التهابی در سطح چشم شود.

وی افزود: كلرزنی غیراستاندارد باعث كاهش دید نمی‌شود اما لایه ملتحمه را تحریك می‌كند در افرادی هم كه دارای حساسیت چشمی هستند و زمینه آلرژی داشته باشند این علائم شدیدتر بروز می‌كند.

زمانی گفت: افرادی كه سطح چشم آنها آسیب دیده باشد و لایه اشكی چشم آنها كاهش یافته است و یا از نظر اشك و سلول، سطح چشم مناسبی ندارند بیشتر در معرض تحریك قرار می‌گیرند. اگر قبلا در معرض ایجاد واكنش، حساسیت در آنها به وجود آمده است در دفعات بعد علائم تحریك به سرعت در آنها ظاهر می‌شود و علائمی چون خارش، قرمزی چشم و تورم در آنها ظاهر می‌شود.

این متخصص چشم پزشكی با اشاره به این كه به هر حال هر آبی دارای مقدار زیادی موارد میكروبی و انگلی است، خاطرنشان كرد: در صورت استفاده از عینك موقع شنا، تماس مواد شیمیایی با سطح چشم كاهش می‌یابد به خصوص برای افرادی كه از لنز استفاده می‌كنند می‌تواند عوارض بیشتری داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود در موقع شنا حتما لنز خود را بردارند و از عینك شنا استفاده كنند تا در صورت برخورد حجم زیاد آب، عفونت چشمی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: قرمز شدن چشم‌ها بعد از شنا بیشتر ناشی از التهاب شیمیایی است و در اثر تماس با یك ماده شیمیایی به وجود می‌آید. معمولا قرمزی چشم بعد از شنا یك امر موقتی و گذرا است و سریعا رفع می‌شود

اما در صورت شدید شدن، برای كنترل آن می‌توان از داروهای ضد التهاب استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha