رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با انتقاد از جدی نگرفتن بار بیماری کرونا و افزایش دورهمی‌های خانوادگی، گفت:نمی‌توان تنها توقع داشت که پزشکان وظیفه خود را انجام دهند اما مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند و در سفر یا مهمانی باشند.

نمی‌توان از پزشکان توقع داشت اما مردم در سفر و مهمانی باشند!

سلامت نیوز:رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با انتقاد از جدی نگرفتن بار بیماری کرونا و افزایش دورهمی‌های خانوادگی، گفت:نمی‌توان تنها توقع داشت که پزشکان وظیفه خود را انجام دهند اما مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند و در سفر یا مهمانی باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر شروین شکوهی با اشاره به خطر افزایش دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی، گفت: بارها به کرات توصیه کردیم مهمانی و دورهمی عامل مهمی در انتقال کرونا است اما مگر کسی اهمیت می‌دهد؟ برای برخی‌ها انگار نه انگار که کرونایی وجود دارد.


وی افزود: در حالی محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح اعمال می‌شود که تاکسی‌های اینترنتی فعال هستند و هرکس بخواهد به مهمانی برود از این بستر استفاده می‌کند. در این شرایط تعداد افراد بیشتری سوار خودرو می‌شوند و احتمال آلودگی و بیماری هم افزایش می‌یابد.


رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان، ادامه داد: تنها مشاغل غیرضروری مانند لباس‌فروشی‌ها تعطیل هستند. ادرات فعال‌اند و برخی ادارات هم قانون به کارگیری یک‌سوم یا یک دوم حضور کارکنان را رعایت نمی‌کنند. به خیابان که می‌رویم همه در خیابان هستند آیا این معنای لاک‌داون واقعی است؟  اگر بارندگی نبود همه جلوی درب مغازه‌ها بساط پهن می‌کردند. 


هیچ راهی به اندازه در خانه ماندن، جواب نمی دهد
وی تاکید کرد: بازهم از مردم می‌خواهیم تا حد امکان از منزل خارح نشوند، هیچ راهی به اندازه ماندن در خانه نمی‌تواند جلوب انتقال ویروس را بگیرد. هرگونه خروج از منزل با زدن ماسک و داشتن سایر اقلام محافظتی و... بازهم ما را در خطر ابتلا به ویروس قرار می‌دهد. لازم است مردم تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند، رستوران نروند و یا در محل کار به شکل گروهی غذا نخورند، زیرا همه ماسک‌ها را برمی دارند و احتمال انتقال ویروس به شدت افزایش می‌یابد. 


تعداد زیادی پزشک و پرستار از دست داده ام اما باز هم برخی رعایت نمی کنند
شکوهی درباره وضعیت بستری بیماران در بیمارستان لقمان، تصریح کرد: اوضاع اصلا خوب نیست. بیماران بدحال بستری می‌شوند.  از نظر سخت‌افزاری مانند تخت و اکسیژن وضعیت خوب نیست اما مهم‌تر از آن موضوع نیروی کار است.  پزشکان و پرستاران خیلی خسته هستند. نمی‌توان تنها توقع داشت که پزشکان وظیفه خود را انجام دهند اما مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند و در سفر یا مهمانی باشند. تعداد قابل توجهی پزشک و پرستار از دست داده‌ایم، اما بازهم برخی رعایت نمی‌کنند. مگر تصاویر را ندیدیم که در روزهای اخیر باز هم همه به سمت شمال کشور راه افتادند؟


وی افزود: وقتی یک گروه بدون فکر به خستگی کادر درمان به سفر می‌روند، حتی اگر روزی یک میلیون تومان هم جریمه شوند آیا برایشان فرقی هم می‌کند؟ ما می‌خواهیم جلوی سفرها گرفته شود، جریمه در شرایطی که برای کسی اهمیت ندارد به چه کار می‌آید؟ می‌روند سفر، یک میلیون تومان هم پرداخت می‌کنند. این محدودیت‌ها کارشناسی شده نیست و حتی نمی‌توان اسم آن را قرنطینه گذاشت.


شکوهی درباره روند بیماری طی روزهای آتی و احتمال ۴ رقمی شدن آمار مرگ و میر، اظهار کرد: همین وضعیت فعلی بدتر هم خواهد شد. ۴ رقمی شدن آمار مرگ و میر اصلا دوراز ذهن نیست؛ البته آمار همین الان هم ۴ رقمی هست اما طبق دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت، تعدادی که با تست PCR مثبت قطعی فوت می‌شوند، اعلام می‌شود و در آمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha